تعمیر هد پلاتر HP پرینترهای جوهر افشان

تعمیر هد پلاتر HP | پرینتر جوهر افشان

تعمیر هد پلاتر اچ پی بستگی به نوع پرنتر و هد دارد که در ادامه به تمامی نکات لازم در رابطه با آن می‌پردازیم. هد به قطعه‌ای گفته می‌شود که مختص جوهر افشان اچ پی می‌باشد. هد وظیفه دارد اطلاعات را روی کاغذ با استفاده از مواد مصرفی چاپ کند.

توجه داشته باشید که اگر مدت زیادی از پرینتر خود استفاده نکنید، ممکن است هد پرینتر شما خالی یا کثیف شود. هنگامی که هد پرینتر آلوده شود، عملکرد چاپ و کیفیت چاپ نیز متفاوت خواهد بود. 

در پرینتر‌های جوهر افشان توسط هد کارتریج دستور پرینت داده می‌شود. معمولا پرینتر‌هایی که بیشتر مصرف خانگی و محدودی دارند با مشکلات هد مواجه می‌شوند.

در اغلب پرینتر‌های موجود در بازار می‌توان هد را باز کرد و در این دستگاه‌ها کارتریج جوهر و خود هد پرینتر جدا می‌باشند. در ادامه با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در مورد تعمیر پرینتر  Hp در اختیارتان قرار دهیم.

تعویض هد پلاتر اچ پی

هد پلاتر اچ پی دارای دو نوع است. هد حرارتی و هد پیزو نیز از انواع هد پلاتر محسوب می‌شوند. هر کدام از این هد‌ها با روش‌های مختلفی جوهر را روی کاغذ اسپری می‌کنند. یعنی نازل‌های هر هد ساختار متفاوتی دارد. توجه داشته باشید که وظیفه نازل موجود در جد اسپری کردن جوهر روی ‌کاغذ است. 

یکی از سوالات مهمی که برای بیشتر کاربران به وجود می‌آید این است که آیا می‌توان هد پلاتر اچ پی را تعمیر کرد؟ یا تنها راه تعویض است؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که همه چیز به مشکلی بستگی دارد که برای هد پلاتر به وجود آمده است.

اگر دستگاه برای چاپ آماده نشد یا در هنگام چاپ قفل شد یا نتوانست کارتریج را شناسایی کند باید هد پلاتر را تعویض کنید و امکان تعمیر آن وجود ندارد. هنگام تعمیر پرینتر hp نیز با مشکلاتی از این قبیل روبرو هستیم که در مقالات متعدد در رابطه با راه چاره آن صحبت کرده‌ایم.

 

توجه داشته باشید که هد‌ها به اتاق‌های خیلی سرد یا خیلی گرم حساس هستند و تنهایی آب‌ و‌ هوای اتاق به صورت مکرر تعویض شود. اگر هد مسدود شد و عملکرد خوبی نداشت باید در ابتدا آن را پاکسازی کنید. اگر از مدتی دیگر پاکسازی عملکرد هد را بهبود نداد باید آن را تعویض کنید. هنگامی که هد پلاتر اچ پی تعویض شود کیفیت چاپ دستگاهتان به همان حالت اولیه برمی‌گردد.

تعمیر هد پلاتر HP پرینتر جوهر افشان

برای تعمیر هد پلاتر اچ پی ابتدا دستگاه را خاموش کنید. هنگامی که دستگاه خاموش باشد هد مورد نظر سفت خواهد شد و در جای خود قرار خواهد گرفت. برای اینکه بتوانید هد پلاتر را تعمیر کنید باید آن را از حالت قفل خارج کنید تا بتوانید هد را تکان دهید. برای خروج هد از حالت قفل، چاپگر خود را روشن کنید و به محض اینکه هد حرکت کرد، سیم برق چاپگر را از برق بکشید. اکنون قد قابل حرکت خواهد بود.

در زیر سری چاپگر یک دستمال خیسی بکشید و آن را محکم نگه دارید. اکنون با دست دیگرتان به آرامی آن را به سمت جلو و عقب حرکت دهید. آن قسمتی که هد در حالت خاموشی خود در آن قرار خواهد گرفت را نیز تمیز کنید؛ چرا که در این قسمت نیز ممکن است گرد و غبار جمع شده باشد. پس از انجام این امور، دستگاه را به برق متصل کنید. هد چاپگر به مکان خود برمی‌گردد و دیگر هد پلاتر اچ پی خط اضافی چاپ نمی‌کند.

 

مشکلات هد پلاتر اچ پی

●در برخی از موارد ممکن است جوهر کمی در قسمت جت جوهر یا افشان مانده باشد و خشک شده باشد. وجود این جوهر می‌تواند نازل را بلوکه کند.

●هنگامی که کارتریج را تعویض می‌کنید ممکن است مقدار کمی هوا وارد هد پرینتر شود و جوهر نیز خشک شود. این مشکلات بیشتر در دستگاه‌هایی رخ می‌دهد که کارتریج و هد پرینتر جدا از هم دارند. 

● توجه داشته باشید که استفاده از جوهر بی کیفیت می‌تواند سبب گرفتگی در قسمت هد شود و شارژ کارتریج مختل شود. هنگامی که کارتریج شارژ نشود در قسمت هد رسوب و هوا گرفتگی رخ خواهد داد.

●اگر در طولانی مدت از دستگاه استفاده نشود ممکن است در قسمت هد رسوب و هوا گرفتگی رخ دهد.

 

سخن پایانی

همانطور که گفتیم دو نوع هد پلاتر اچ پی در بازار موجود است و برای تعمیر هد پلاتر اچ پی باید نکات گفته شده رعایت شود. حد حرارتی برای فشردن جوهر روی کاغذ از حرارت استفاده می‌کند و هد پیزو از لایه‌هایی که در معرض بار الکتریکی قرار دارند، استفاده می‌کنند. برای اینکه بتوانید هد پلاتر اچ پی را تعمیر یا تعویض کنید ابتدا باید آن را به درستی عیب‌یابی کنید و مشکل اصلی آن را بیابید.

قطعات پرینتر را از کپی تک بخواهید.

۵
از ۵
۷ مشارکت کننده

دسته بندی ها

جستجو در مقالات

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید