۵ راه کار برای بالا بردن کیفیت چاپ پرینتر

۵ راه کار برای بالا بردن کیفیت چاپ پرینتر

کیفیت چاپ پرینتر از مواردیست که با عملی کردن راهکار‌های مختلف می‌توان میزان آن را افزایش داد. چاپگر‌ها صرف نظر از نوع کارکرد، قیمت و برند تولید کنندشان، کیفیت چاپ قابل ارتقایی دارند. در ادامه ۵ راهکار برای افزایش کیفیت چاپ پرینتر‌های جوهری افشان و لیزری ارائه خواهد شد. توجه داشته باشید که رعایت این نکات می‌تواند بدون نیاز به صرف هزینه کیفیت چاپ را در پرینتر بالا ببرد.

 

افزایش کیفیت چاپ در پرینتر‌های لیزری

 

 

 

کیفیت چاپ از مواردی است که برای کاربران اهمیت بسی بالایی دارند. بعضی از افراد تصور می‌کنند بالا بردن کیفیت چاپ نیاز به صرف هزینه‌های زیادی دارد. این در حالی است که می‌توان با بکارگیری راهکار‌های ساده‌ایی و با کمترین هزینه عکس‌های با کیفیت‌ چاپ بسیار بهتر و بالاتری را پرینت کرد. این روش‌ها در مورد چاپگر‌های لیزری و جوهری متفاوت است. در ادامه به 5 راه کار برای بالا بردن کیفیت چاپ پرینتر لیزری اشاره خواهیم کرد.

 


اولین راهکار برای افزایش کیفیت پرینت این است که چاپگر را تمیز کنید

 

 

تمیز کردن پرینتر در ظاهر با کیفیت پرینت هیچ ارتباطی ندارد. با این حال شواهد نشان می‌دهد انجام این عمل می‌تواند باعث بالا رفتن کیفیت چاپ شود. اما سؤال اینجا است که تمیز بودن پرینتر چگونه در بالا بردن کیفیت چاپ تأثیر می‌گذارد؟ کارتریج یکی از قطعات اصلی پرینتر است که در عملکرد درست آن تأثیر زیادی دارد. در صورتی که گرد و خاک به داخل دستگاه نفوذ کند و روی کارتریج بنشیند، کیفیت چاپ کاهش می‌یابد؛ در نتیجه برای افزایش کیفیت تصاویر چاپ شده سطح پرینتر خود را دستمال بکشید. پوشاندن سطح پرینتر نیز از راه‌هایی است که به وسیله آن می‌توان از ورود گرد و غبار به داخل دستگاه جلوگیری کرد.

 


دومین راهکار برای افزایش کیفیت چاپ : از کارتریج‌های با کیفیت استفاده کنید

 

 

کارتریج یکی از اصلی‌ترین قطعات چاپگر‌ها به حساب می‌آید؛ به همین دلیل میزان کیفیت آن می‌تواند تا حد زیادی در چگونگی چاپ دستگاه تأثیر بگذارد. در صورتی که کارتریج مورد استفاده از نوع تقلبی و بی‌کیفیت باشد، علاوه بر اینکه کیفیت چاپ پرینتر پایین می‌آید، سایر قطعات نیز به تدریج دچار مشکل می‌شوند؛ در نتیجه پس از مدتی لازم است برای تعمیر دستگاه خود هزینه کنید. تمیز نگه داشتن کارتریج نیز می‌تواند به بالا نگه داشتن کیفیت چاپ پرینتر کمک کند. در صورتی که کارتریج تونر زاپاس دارید، تا زمان به کار آمدنش آن را در مکانی نگهداری کنید که تمیز و به دور از رطوبت یا گرد و خاک باشد.

 


راهکار سوم این است که از شارژ کارتریج با کیفیت استفاده کنید

 

قطعا هیچ مجموعه ایی در خصوص شارژ کارتریج نمی تواند مدعی این باشد که کارتریج های شارژ شده را از نظر کیفیت دقیقا مشابه کارتریج اورجینال به مشتریهای خود تحویل میدهد اما ما در مرکز تخصصی شارژ کارتریج اچ پی ساپورت به صورت یقین این اطمینان را میدهیم که کارتریج هایی که در این مرکز شارژ شده و با نمونه تست پرینت به کاربران ارائه میشود میتواند تا 98 درصد مشابه کیفیت چاپ با کارتریج اورجینال توسط شرکت اچ پی باشد

 

 

 

 


راهکار چهارم ، افزایش رزولوشن در پرینتر

 

 

رزولوشن از مواردی است که از آن برای افزایش کیفیت تصاویر استفاده می‌شود. هر میزان کیفیت تصویر بالاتر باشد، سند چاپ شده نیز کیفیت بیشتری خواهد داشت؛ در نتیجه برای افزایش کیفیت تصویری که قصد دارید با پرینتر لیزری چاپ کنید، باید میزان رزولوشن آن را افزایش دهید. به یاد داشته باشید تصاویری که کیفیت اولیه آن پایین است با همان کیفیت به چاپ می‌رسند. به همین دلیل بهتر است از چاپ کردن عکس‌هایی که اندازه آن کوچک است یا کیفیت پایینی دارند خودداری کنید. برای پیشگیری از این اتفاق کافی است عکس‌های باکیفیت تهیه کرده و میزان کیفیت چاپ را در بالاترین میزان آن قرار دهید.

 


راهکار پنجم، سرعت پرینتر را گاهش دهید

 

کاهش سرعت پرینت در چاپگر می‌تواند به افزایش کیفیت سند چاپ شده کمک کند. همنگای که پرینت را آهسته و با صبر انجام میدهید آرام تر پرینت کردن می‌تواند در اشباع رنگ‌ها تأثیر بگذارد. در صورتی که قصد چاپ تصویری را دارید که اشباع رنگ‌های آن زیاد است، برای بالا بردن کیفیت چاپ باید سرعت چاپگر را کاهش و رزولوشن را افزایش دهید. در صورتی که این راهکار را عملی کردید و متن و عکس‌ها محو شدند لازم است تا موارد فنی و سخت افزار پرینتر را بررسی کنید

 

 


 

 

 

 

بالا بردن کیفیت چاپ در پرینتر‌های جوهر افشان

 

 

 

عوامل زیادی وجود دارند که در کیفیت چاپ پرینتر‌های جوهری تأثیر مثبت یا منفی دارند. این عوامل می‌توانند ریشه در مشکلات نرم‌افزاری یا سخت‌افزاری داشته باشند. به علاوه استفاده از کارتریج‌های تقلبی یا به وجود آمدن مشکلاتی مانند اشباع رنگ می‌توانند باعث چاپ سند بی‌کیفیت شوند. در ادامه راهکار‌هایی برای بالا بردن کیفیت چاپ پرینتر جوهری ذکر خواهد شد.

 


راهکار اول، پرینتر را روشن نگذارید

چاپگر نباید برای طولانی مدت روشن بماند. روشن ماندن دستگاه به صورت طولانی مدت پس از پایان کار، گرد و غبار و ذرات ریز را به دستگاه جذب می‌کند. امکان دارد این گرد و غبار‌های جذب شده، روی کارتریج بنشینند و باعث ایجاد اختلال در عملکرد آن شوند؛ در نتیجه این اتفاق کیفیت چاپ پرینتر کاهش خواهد یافت.

 

 


راهکار دوم، عکس‌های با کیفیت انتخاب کنید

انتخاب عکس با کیفیت می‌تواند تأثیر مثبتی در کیفیت نسخه چاپ شده آن داشته باشد. برای افزایش کیفیت چاپ پرینتر علاوه بر مواردی مانند کارتریج و کاغذ استاندارد، کیفیت عکس انتخاب شده نیز مهم است. در صورتی که عکس بی‌کیفیتی را انتخاب کنید، عواملی مانند افزایش رزولوشن نیز قادر به بالا بردن کیفیت چاپ نخواهند بود. تمیز بودن‌های پرینتر نیز از عواملی است که می‌تواند باعث پرینت با کیفیت شود. در صورتی که دو روش ارائه شده جواب ندادند حتماً تمیز کردن‌های پرینتر را در امتحان کنید؛ زیرا آسیب دیدن و کثیف شدن این قطعه از عواملی است که باعث کاهش کیفیت چاپ می‌شود.

 

 


راهکار سوم، استفاده از کاغذ‌های مناسب

کیفیت کاغذ مورد استفاده در پرینتر‌های جوهر افشان بسیار مهم است. از آنجایی کاغذ از مهم‌ترین ابزار‌های فرایند چاپ است انتخاب جنس مناسب آن می‌تواند در بالا بردن کیفیت چاپ تأثیر بگذارد.

 

 

 


راهکار چهارم، استفاده از کارتریج با کیفیت

کارتریج علاوه بر چاپگر‌های لیزری در پرینتر‌های جوهرافشان نیز از قطعات مهم به حساب می‌آیند. نگهداری درست از این قطعه و تمیز نگه داشتن آن می‌تواند باعث افزایش کیفیت چاپ شود.

 

 


راهکار پنجم ، نگهداری درست از پرینتر

استفاده درست از پرینتر درکنار نگهداری به روش صحیح از عواملی هستند که بر افزایش کیفیت چاپ و دیگر عملکرد‌های پرینتر تأثیر‌گذار می ­گذارند. بهترین راهنمای نگهداری از این دستگاه‌ها راهنما‌ها و دستورالعمل‌های ارائه شده توسط شرکت تولید‌کننده است.

 

 

 

سخن پایانی

 

پرینتر‌ها یکی از پرکاربرد‌ترین دستگاه‌های الکتریکی هستند که علاوه بر مصارف خانگی در اداره‌ها و مراکز مختلفی کاربرد دارند. تمامی کاربرانی که از این دستگاه‌ها استفاده می‌کنند به دنبال روشی هستند تا به وسیله آن کیفیت سند‌های چاپ شده را بالا ببرند. راهکار‌های ارائه شده در این مطلب به کاربران کمک خواهد کرد تا بدون صرف هزینه‌های زیاد از کیفیت چاپ بالا برخوردار شوند. چنانچه راهکار‌های دیگری در مورد بالابردن کیفیت پرینت در نظر دارید با ما به اشتراک بگذارید.

۵
از ۵
۱۰ مشارکت کننده

دسته بندی ها

جستجو در مقالات

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید