دلایل صدا دادن پرینتر و روش های رفع آن

دلایل صدا دادن پرینتر و روش های رفع آن

 

انواع مختلف پرینتر در برندهای مختلف از جمله پرینترهای hp دارای طراحی و ظرفیت مشخصی هستند. با عدم در نظر گرفتن این ظرفیت، باعث خرابی پرینتر و پدید آمدن انواع مختلف مشکل برای آن می شویم. به هنگام این حالت شاهد شنیدن صداهای ناهنجار از پرینتر هستیم. متاسفانه عده زیادی از افراد این صداها را جدی نمی گیرند و این حالت باعث خرابی های هزینه ساز برایشان می شود و شاید منجر به زمین گیر شدن پرینتر شود.

در ادامه به دلایل ایجاد صدا در پرینتر و روش های رفع آن می پردازیم.

 

دلایل صدای ناهنجار پرینتر

 

از مهم ترین دلایل تولید صدای ناهنجار پرینتر می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • خرابی چرخ دنده ها
  • خرابی مگنت پرینتر
  • خرابی هیتر فیوزینگ
  • خرابی ریل اسکنر
  • اتمام شارژ کارتریج
  • خرابی موتور
  • جاسازی نادرست کارتریج در پرینتر
  • خرابی کاغذ کش پرینتر

خرابی چرخ دنده ها

 

کارتریج ها معمولا از یکسری چرخ دهنده تشکیل شده اند که به صورت هماهنگ با هم کار می کنند. در صورت خرابی هر یک از این چرخ دنده ها، عملکرد کارتریج دچار اختلال می شود و در نتیجه منجر به تولید صدای بلند از پرینتر می شود.

برای رفع این مشکل، اجزای کارتریج را کاملا بررسی کنیم و در صورت نیاز اقدام به روغن کاری چرخ دنده ها کنیم. اگر در این حالت باز هم مشکل حل نشد باید قطعات کارتریج را تعویض کنیم.

خرابی مگنت پرینتر

 

مگنت خاصیت مغناطیسی دارد و از همین طریق هم تونر را جذب کرده و به درام منتقل می کند. پس از پخش شدن تونر روی سطح درام، بلید وارد عمل شده و مواد اضافی را از سطح درام پاک می کند. مگنت قطعه ای بسیار مهم در کارتریج می باشد و وظیفه چاپ اسناد را بر عهده دارد. مگنت از دو لایه تشکیل شده است که در صورت خرابی هر یک از این لایه ها، پرینتر هنگام کار صدای ناهنجار تولید می کند.

روش برطرف کردن این مشکل، فقط تعویض لایه خراب مگنت می باشد.

خرابی هیتر فیوزینگ

 

هیتر یا همان گرم کننده، وظیفه پخش تونر و جوهر روی کاغذ را دارد و امکان دارد در اثر عوامل مختلف از جمله استفاده از کاغذ نامناسب آسیب ببیند. به هنگام این اتفاق صداهای ناهنجاری از پرینتر شنیده می شود. تعمیر فیوزینگ از عهده ی کاربر عادی خارج است. برای رفع خرابی هیتر فیوزینگ می توانید با نمایندگی رسمی اچ پی در تماس باشید.

خرابی ریل اسکنر

 

برخی از پرینترها چندکاره می باشند. یعنی همزمان دارای قابلیت چاپ، اسکن و کپی هستند. بر همین اساس در صورت خرابی بخش اسکنر صداهای بد از پرینتر بلند می شود. مشکلات بخش اسکنر پرینتر اغلب اوقات مربوط به ریل های آن می شود. برای جلوگیری از خرابی ریل های اسکنر باید این قسمت به موقع سرویس و روغن کاری شود.

اتمام شارژ کارتریج

 

تمام شدن شارژ کارتریج، یکی دیگر از دلایل به صدا در آمدن پرینتر می باشد. لذا برای جلوگیری از بروز این مشکل، حتما مخزن کارتریج را هر چند وقت یکبار بررسی نمائید و در صورت اتمام یا خرابی سریعا به تعویض و شارژ آن اقدام نمائید.

خرابی موتور

 

یکی دیگر از بخش هایی که باعث ایجاد صداهای ناهنجار در پرینتر می شود، قسمت موتور آن است و در صورت خرابی این بخش ممکن است هزینه های زیادی را متحمل شوید. تشخیص خرابی موتور و تعمیر آن حتما باید توسط متخصص انجام شود.

جاسازی نادرست کارتریج در پرینتر

 

یکی دیگر از دلایل اصلی و پیش پا افتاده به صدا در آمدن پرینتر، جاسازی نادرست کارتریج است. کارتریج قطعه ای مهم در پرینتر می باشد و باید به صورت صحیح در جای خود قرار بگیرد تا به درستی کار کند. زمانی که کارتریج با پرینتر ست می شود یک صدای کلیک مانند ضعیف را خواهید شنید. این صدا می تواند شما را از نصب درست کارتریج مطلع سازد.

خرابی کاغذ کش پرینتر

 

بررسی کاغذکش هم برای تعمیر صدای ناهنجار پرینتر hp تاثیرگذار است. صدای کاغذکش معمولا به علت خرابی کلاج کاغذکش است و صدای بسیار ناهنجاری است. تشخیص طبیعی و غیر طبیعی بودن صدای کاغذکش بسیار ساده است. قطعه کاغذ کش را به خوبی بررسی کنید تا ریشه اختلال به درستی مشخص شود.

روش های دیگر رفع صدای بلند پرینتر

 

اگر تمامی موارد بالا را امتحان کردید و همچنان مشکلتان برطرف نشده است، می توانید موارد زیر را امتحان کنید.

ریست کردن دستگاه

 

در این حالت به هنگام روشن بودن پرینتر، کابل برق را بکشید و تمامی کابل های دیگر را نیز از پرینتر جدا کنید. پس از خاموش شدن کامل پرینتر، دکمه روشن / خاموش را برای 15 ثانیه فشار داده و نگه دارید. سپس دکمه را رها کرده و کابل برق چاپگر را وصل نمائید.

نرم افزار پرینتر را به روز کنید

 

از طریق کابل usb پرینتر را به کامپیوتر وصل کنید و firmware مورد نیاز را که از سایت اصلی دانلود کرده اید را توسط برنامه مخصوص پرینتر خود انتقال دهید.

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم به دلایل صدای بلند پرینتر اشاره کنیم و روش های رفع هر کدام را توضیح دهیم. اگر مشکل شما همچنان پا برجاست حتما از یک متخصص تعمیر پرینتر برای رفع مشکل خود بهره ببرید.

۵
از ۵
۷ مشارکت کننده

دسته بندی ها

جستجو در مقالات

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید