دلایل نصفه پرینت گرفتن پرینتر hp و روش های رفع آن

دلایل نصفه پرینت گرفتن پرینتر hp و روش های رفع آن

یکی از مشکلات رایج در پرینترها، گرفتن پرینت به صورت نصفه می باشد. اگر شما هم از جمله افرادی هستید که روزانه و به طور مستمر با پرینتر کار می کنید حتما به این مشکل برخورد کرده اید.

این مشکل مخصوص پرینتر خاص و یا برند خاصی نیست و تمامی پرینترها ممکن است این ایراد را پیدا کنند. بروز این مشکل می تواند دلایل مختلفی داشته باشد و برخی از این مشکلات تنها با یک دستکاری ساده و جزئی توسط کاربر قابل برطرف شدن هستند و بعضی دیگر نیز باید توسط تکنسین متخصص بررسی شوند و شاید نیاز به تعمیر اساسی داشته باشند.

در این مقاله به بررسی این دلایل می پردازیم و روش های رفع آن را بیان می کنیم.

 

دلایل نصفه پرینت گرفتن پرینتر HP

 

عموما یکی از مهم ترین قطعاتی که باعث این ایراد می شود، کارتریج پرینتر HP می باشد. این قطعه در پرینتر بسیار مهم می باشد و حتی یک خراش ریز روی آن می تواند کیفیت چاپ را تا حد زیادی کاهش دهد.

از دیگر مواردی که باعث خرابی و نصفه پرینت گرفتن می شوند می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • خرابی درام پرینتر
  • خرابی مگنت
  • عدم جاسازی مناسب کاغذ در سینی تغذیه پرینتر
  • عدم آپدیت درایور قدیمی
  • بهم ریختگی تنظیمات چاپ در سیستم

راه حل های رفع مشکل نصفه پرینت گرفتن پرینتر HP

 

درصورتی که تمامی موارد بالا را چک کردید و از صحت آنها مطمئن بودید در حالی که مشکل پرینتر شما برطرف نشد، می توانید راه حل هایی که در ادامه اشاره می کنیم را انجام دهید و مشکل را برطرف سازید.

تنظیم سایز کاغذ در پرینتر HP

 

یکی دیگر از راهکارها برای رفع مشکل نصفه پرینت گرفتن پرینتر، بررسی سایز کاغذ است. اگر پرینتر شما جزء پرینترهایی است که صفحه نمایش دارند، می توانید به راحتی با چند انتخاب از بین سایزهای موجود، سایز متناسب با سیستم را انتخاب کنید.

در غیر این صورت و در پرینترهای قدیمی تر، لازم است تا به وسیله کامپیوتر از طریق درایو مخصوص در سیستم، تنظیمات سایز برگه را به حالت متناسب با سیستم تنظیم کنید.

تنظیم حاشیه صفحه در پرینتر HP

 

ابتدا می توانید برای رفع این ایراد، به تنظیمات چاپ در پرینتر hp سر بزنید. هنگامی که مقدار فضای سفید حاشیه در صفحه به صورت استاندارد نباشد، ممکن است باعث نصفه پرینت گرفتن پرینتر شما شود. در نتیجه ابتدا، حاشیه را در صفحات مرتب کرده و به شکل استاندارد قرار دهید.

بررسی وضعیت کارتریج

 

یکی از اصلی ترین ایرادات مربوط به کارتریج می شود. برای بررسی آن، کارتریج را به آرامی و با احتیاط زیاد بیرون آورید، سپس به وسیله دستمال، این قطعه را تمیز کنید. به یاد داشته باشید حتما اطراف کارتریج را بررسی کنید تا از باز بودن بسته بندی قسمت های فلزی آن مطمئن باشید. وجود این بسته بندی ها منجر به افت بسیار زیاد کیفیت پروسه انتقال تونر به کاغذ می شود. 

 

به درستی قرار دادن برگه های سینی تغذیه پرینتر HP

 

قرار دادن نادرست برگه های مصرفی درون سینی تغذیه پرینتر اچ پی، یکی از دلایل رایج در به وجود آمدن مشکل نصفه پرینت گرفتن دستگاه اچ پی است. برای جاسازی دقیق آن ها به علائمی که در سینی حک شده است دقت کنید و طبق این علائم و دستورات، سینی تغذیه را به درستی جاسازی کنید تا مشکل نصفه پرینت گرفتن پرینتر اچ پی شما برطرف شود. 

ریستارت کرن پرینتر HP

 

یکی دیگر از روش های رایج برای رفع این مشکل، ریست کردن دستگاه می باشد. برای ریست کردن پرینتر دقت کنید که حتما دستگاه را خاموش کرده باشید و کابل برق را نیز از دستگاه جدا کرده باشید. سپس مجددا کابل را وصل و دستگاه را روشن کنید. درصورتی که بعد از روشن شدن مجدد مشکل برطرف نشد، از موارد دیگر برای رفع مشکل استفاده کنید.

بررسی و تنظیم Preferences در پرینتر HP

 

جهت رفع مشکل نصفه پرینت گرفتن پرینتر اچ پی، می توانید مراحل زیر را نیز انجام دهید:

  • در قدم اول در سرچ ویندوز سیستم خود عبارت printer را سرچ کنید.
  • بر روی گزینه Printers and scanners  کلیک کنید.
  • پرینتر مد نظر خود را انتخاب کنید، سپس روی گزینه Manage کلیک کنید.
  • سپس روی گزینه preferences Printing  کلیک کرده و تب Paper یا Paper/Quality را انتخاب کنید.
  • اطمینان حاصل کنید که گزینه Plain Paper در بخش Type  فعال است.
  • بعد از آن باید روی گزینه Quality Print کلیک کنید و آن را بر روی Normal  یا Draft  قرار دهید.
  • در نهایت تب Graphics را باز کنید و گزینه Standard را در حالت Quality تنظیم کنید.
  • در نهایت گزینه ok را بزنید و تنظیمات را ذخیره کنید.

  Firmware پرینتر اچ پی را آپدیت کنید

 

آخرین روشی که که می توانیم برای رفع مشکل نصفه پرینت گرفتن پرینتر اچ پی بیان کنیم، بروز رسانی  Firmware است. شما می توانید جهت به روز رسانی، صفحه Software and Driver Downloads را در وبسایت رسمی اچ پی سرچ کنید، سپس مدل چاپگر خود را از بین پرینترها انتخاب کنید. در نهایت در صورت وجود آپدیت Firmware پرینتر خود، آن را دانلود و نصب کنید.

جمع بندی

در این مبحث سعی کردیم شما را با دلایل نصفه پرینت گرفتن پرینتر آشنا نمائیم و روش های رفع این مشکل را توضیح دهیم. درصورتی که تمامی موارد بالا را بر روی پرینتر خود اجرا کردید و هیچکدام مشکل نصفه پرینت گرفتن پرینتر را برطرف نساخت، باید بگوییم که دستگاه شما نیاز به تعمیر توسط تکنسین دارد.

۵
از ۵
۷ مشارکت کننده

دسته بندی ها

جستجو در مقالات

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید