راهنمای خرید پرینتر های سه بعدی

راهنمای خرید پرینتر های سه بعدی

یکی از جدیدترین تکنولوژی های روز دنیا، پرینتر های سه بعدی هستند که در موارد خاص مورد استفاده قرار می گیرند. به طور مثال برای ساخت مدل های اولیه از ماکت، اسباب بازی و .... از این پرینتر ها استفاده می شود.

اگر شما قصد خرید یکی از پرینتر های سه بعدی را دارید، قبل از هر چیز باید اطلاعات کاملی در مورد آن ها کسب کنید. این مطلب به عنوان راهنمای خرید پرینتر سه بعدی برای شما جمع آوری شده است. قبل از خرید حتما آن را مطالعه کنید.

 

شما عزیزان اگر در هر زمان نیاز به شارژ کارتریج داشتید می توانید به صفحه مربوط در سایت مراجعه کنید و با قیمت ها و نحوه ثبت سفارش آشنا شوید. (برای دسترسی به صفحه مورد نظر بر روی لینک کلیک کنید)

مهم ترین نکاتی که باید در زمان خرید پرینتر های سه بعدی به آن ها توجه کنید.

 

اگرشما قصد خرید پرینتر های سه بعدی را دارید، در زمان خرید باید به موارد مختلفی دقت داشته باشید تا بتوانید دستگاهی کاربردی و مناسب را خریداری کنید. از مهم ترین این نکات می توان به موارد زیر اشاره کرد.

انواع پرینتر سه بعدی

 

پرینتر های سه بعدی تنوع بسیار زیادی دارند که در زمان خرید باید به نوع و مدل آن دقت کنید. به طور مثال شما باید با توجه به کار خود، پرینتر بر پایه ی مواد پودری یا پرینتر بر پایه ی فیلامنت را انتخاب کنید. علاوه بر آن برخی از پرینتر های سه بعدی با لیزر و برخی دیگر با حرارت کار می کنند. در نتیجه شما باید بدانید که کدام نوع برای کسب و کار شما مناسب تر می باشد.

کیفیت ساخت پرینتر سه بعدی

 

یکی از مهم ترین نکات در مورد خرید پرینتر سه بعدی، کیفیت آن ها می باشد. باید دستگاهی را خریداری کنید که بتواند پرینت سه بعدی با کیفیتی را به شما تحویل دهد. در کنار کیفیت پرینتر، باید به سرعت و امکانات آن نیز توجه کنید. یک پرینتر با کیفیت می تواند مدل هایی با ظرافت و تمیزی بیشتر تولید کند. در نتیجه حتما به این مورد دقت کنید.

مواد مصرفی دستگاه پرینتر سه بعدی

 

هر پرینتر سه بعدی از مواد مصرفی مختلفی استفاده می کند. برخی از این مواد مصرفی در دسترس هستند و قیمت مناسبی دارند. در نتیجه در زمان خرید پرینتر های سه بعدی حتما به این مورد دقت کنید. در غیر این صورت دستگاه شما بلا استفاده خواهد ماند و یا اینکه هزینه ی زیادی باید برای مواد مصرفی پرداخت کنید.

شارژ کارتریج پرینتر های سه بعدی متفاوت از دیگر پرینترها می باشد. به طوری که از موادی مانند فیلامنت و رزین به جای جوهر و پودر استفاده می شود. 

ایمنی پرینتر های سه بعدی

 

یکی از مهم ترین نکاتی که باید به آن توجه کنید، ایمنی پرینتر می باشد. این دستگاه ها در زمان کار بسیار داغ می شوند و شما باید مراقب کار با آن ها باشید. علاوه بر آن ممکن است دستگاه در زمان کار مواد سمی از خود تولید کند که بسیار مضر هستند. در نتیجه باید یک مکان مناسب با تهویه ی عالی برای کار با این پرینتر در نظر بگیرید.

کاربرد های پرینتر سه بعدی

 

پرینتر های سه بعدی کاربرد های بسیار زیادی دارند و شما می توانید در صنایع مختلف از آن ها استفاده کنید.از مهم ترین کاربرد این پرینتر ها می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • یکی از مهم ترین کاربرد های این دستگاه، ساخت مواد اولیه و ابزار کار صنایع مختلف می باشد. به طور مثال می توان مواد اولیه مجسمه، اسباب بازی، جواهرات، ابزار خودرو و .... را با این دستگاه پرینت سه بعدی گرفت.
  • یکی دیگر از کاربرد های مهم این پرینتر های سه بعدی، استفاده آن در صنعت دندانپزشکی و پزشکی می باشد. به طور مثال می توان برای ساخت ارتودنسی های شفاف از این پرینتر ها استفاده کرد.
  • یکی از جدید ترین کاربرد های این پرینتر مربوط به صنعت مواد غذایی می باشد. بدون شک محدودیت هایی در این صنعت وجود دارد اما با این حال می توان از این دستگاه استفاده های زیادی کرد. برای پرینت سه بعدی باید از مواد اولیه ای استفاده کرد که امکان پوره شدن آن ها وجود داشته باشد. از مهم ترین این مواد می توان به سیب زمینی، خامه، شکلات و ... اشاره کرد.

چند مورد از بهترین پرینتر های سه بعدی

 

در حال حاضر نمونه های مختلفی از پرینتر سه بعدی بازار وجود دارد که برخی از آن ها شهرت و محبوبیت بیشتری در بین افراد دارند. البته باید توجه کنید که هر کدام از آن ها ویژگی های خاص خود را دارا می باشند و برای مصارف خاصی تعبیه شده اند. از مهم ترین این پرینتر ها می توان به موارد زیر اشاره کرد.

AnyCubic Photon

یکی از بهترین پرینتر ها در زمینه ی سه بعدی، این مدل می باشد که می تواند با وضوح چاپی 2k کار نهایی را تحویل دهد. این پرینتر می تواند اشیائی با حجم 115 در 65 در 155 میلی متر را با بالاترین کیفیت بسازد. 

Wanhao Duplicator

یکی از پرینتر های سه بعدی که قیمت بسیار مناسبی دارد، این مدل می باشد. این دستگاه می تواند مدل هایی با حجم 120 در 68 در 200 میلی متر را با کیفیت بالا بسازد. اگر تازه کار هستید و می خواهید کار خود را با دستگاه های ارزان قیمت شروع کنید، می توانید این مدل را انتخاب کنید.

Formlabs Form

یکی دیگر از پرینتر های سه بعدی، این نمونه می باشد که به مدل رزینی شهرت دارد. کار با این دستگاه بسیار راحت است زیرا انعطاف پذیری بسیار بالایی دارد. برای قالب گیری در دندانسازی و صنعت پزشکی از این مدل به وفور استفاده می شود. 

Ultimaker 3

اگر شما یک طراح حرفه ای هستید و به دنبال یک پرینتر سه بعدی کوچک با کار عالی هستید، می توانید این مدل را انتخاب کنید. مدل های ساخته شده با این دستگاه بسیار ظریف و با کیفیت هستند و شما می توانید از کار نهایی لذت ببرید. این پرینتر در حین کار صدای بسیار کمی دارد. این پرینتر می تواند مدل هایی با حجم 215 در 200 در 215 بسازد.

قیمت پرینتر سه بعدی

 

پرینتر های سه بعدی قیمتی بسیار بالا دارند که قبل از خرید باید به این امر توجه کنید. باید بودجه ی کافی برای آن کنار بگذارید تا بتوانید یک پرینتر سه بعدی با کیفیت و کاربردی خریداری کنید. بدون شک هر چقدر بودجه ی بیشتری برای خرید پرینتر hp مصرف کنید، دستگاهی با کیفیت بالاتر خریداری خواهید کرد.

۵
از ۵
۸ مشارکت کننده

دسته بندی ها

جستجو در مقالات

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید