انواع تونر شارژ پرینتر hp

 

انواع تونر شارژ پرینتر hp

پرینتر یکی از وسایلی است که امروزه نیاز بسیاری از افراد مختلف را برطرف می‌سازد. در حقیقت درون پرینتر قطعه ای وجود دارد به نام کارتریج که پس چاپ تعداد مشخصی از صفحات توسط چاپگر نیاز به تعویض و یا شارژ کارتریج را خواهد داشت اما برای شارژ کارتریج انواع تونر شارژ پرینتر hp را در بازار میتوان یافت بنابراین می بایست با تنوع تونر و پودر شارژ های موجود آشنایی داشت . در این مقاله قصد این را داریم تا انواع تونر اچ پی را معرفی کنیم تا بتوانید برای شارژ کارتریج به بهترین نتیجه چاپ دست پیدا کنید. 

 

 

جنس پودر شارژ کارتریج از چیست ؟

تونر یک نوع پودر رنگ مخصوص برای استفاده در پرینتر های لیزری است باید در نظر داشت که انواع تونر شارژ پرینتر hp برای مدلهای پرینتر های مختلف با یکدیگر تفاوت دارد.

در روند تولید پودر شارژ کارتریج از تکنولوژی های پیشرفته و به روزی استفاده می شود تا همواره بهترین کیفیت چاپ را برای کاربران به نمایش بگذارند، تونر ترکیبی از رزین، پلی استر، اکسید آهن و چند ماده پلیمری دیگر است. انواع تونر شارژ پرینتر hp در بسته بندی‌های 70 گرمی تا 10 کیلوگرمی در بازار عرضه می‌شوند.

 

 

تونر از دانه های بسیار ریزی ساخته شده که حجم عمده‌ای از مواد تشکیل دهنده آن از جنس پلیمر و کربن است که از طریق القای الکتریکی و باردار کردن دانه های ریز تونر می‌توانند مراحل چاپ را انجام دهند، بدین صورت که طرح و نوشته هایی که در کامپیوتر مشاهده می کنید از طریق واحد لیزر در پرینتر بر روی غلتک سبز رنگ موجود در کارتریج نقش می بندند ، وظیفه لیزر القای بار الکتریکی به غلتک سبز رنگ یا درام است تا در اثر دروان بتواند دانه های ریز تونر را حمل و آن ها را بر روی کاغذ منتقل کند. در این میان استفاده از انواع تونر شارژ پرینتر اچ پی می‌تواند در هنگام شارژ کارتریج بهترین و بالاترین کیفیت چاپ را ایجاد کند

هر چند که همه شرکت‌های تولید کننده پرینتر و کارتریج اصرار دارند که برای دریافت خروجی بهتر در هنگام چاپ صرفاً از کارتریج اورجینال استفاده شود اما با توجه به هزینه های بالای خرید کارتریج اورجینال غالب کاربران و مشتریان تمایل دارند تا از پرینترهایی استفاده کنند که امکان شارژ کارتریج را داشته باشد بنابراین استفاده از بهترین کیفیت تونر شارژ کارتریج hp می‌تواند موجب شود تا علاوه بر کاهش هزینه های پرینت و استفاده از پرینتر اچ پی به کاربران اجازه دهد تا کیفیت چاپ بالایی را در هنگام استفاده از پرینتر تجربه کنند

 

نکته مهم:

شرایط و نحوه شارژ کارتریج های لیزری بسیار متفاوت است با انواع مدلهای کارتریج جوهرافشان بنابراین این لازم است تا این نکته را مدنظر داشت که  موضوع صحبت ما در این مقاله در خصوص کارتریج های لیزری می باشد که با استفاده از پودر یا تونر شارژ کارتریج قابل استفاده مجدد هستند.

 

 

 

چه زمانی باید شارژ تونر انجام شود؟
 
علائم و چراغ های هشدار دهنده ایی در پرینترها وجود دارد که نشان می‌دهند کارتریج رو به اتمام است و لازم است تا برای شارژ کارتریج اقدام شود :
 
1- مشاهده چراغ هشدار دهنده وظعیت کارتریج که غالبا با علامت ظرفی با تعدادی دانه های گرد درون آن  قابل تشخیص است
 
 
2- کاهش قابل ملاحظه کیفیت پرینت و کمرنگ شدن صفحات چاپ شده 
 
 
3- مشاهده گزارش میزان صفحات پرینت شده با کارتریج و میزان تونر باقی مانده درون کارتریج
 
 
 
عبارت‌اند: از کم شدن جوهر چاپ شده، افتادن خط روی کاغذ و روشن شدن علامت روی خود چاپگر که همگی قابل رویت روی پرینتر خواهد بود. برخی از چاپگرها این قابلیت را دارند تا میزان تونر مصرف شده را از ابتدا تا زمان پایان به شما نشان دهند
 
قطعات و لوازم جانبی پرینتر را از کپی تک بخواهید.
۵
از ۵
۱۰ مشارکت کننده

دسته بندی ها

جستجو در مقالات

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید