آموزش اتصال پرینتر به شبکه بیسیم یا WiFi

آموزش اتصال پرینتر به شبکه بیسیم یا WiFi

.

اگر یک پرینتر جدید خریده اید و می خواهید آن را به شبکه وایرلس متصل کنید و یا این که به هر دلیل مجبور به عوض کردن تنظیمات مربوط به پرینتر اچ پی شده‌اید می توانید با بررسی و مطالعه این مقاله به سادگی آن را در شبکه بی سیم نصب کرده تا از امکانات دسترسی به پرینتر از راه دور استفاده کنید.

آموزش اتصال پرینتر به شبکه بیسیم یا WiFi

از آنجا که بسیاری از پرینتر ها موجود در بازار دارای قابلیت های متفاوتی هستند اما در همه پرینترهایی که دارای سیستم ارتباط بیسیم یا وایرلس می باشد چند روش یکسان جهت برقراری ارتباط میان پرینتر و موبایل یا لپ تاپ به صورت بی سیم می توان در نظر گرفت. بنابراین اینکه از چه روشی میتوان پرینتر را به شبکه بی‌سیم متصل کرد و یا چگونه می توان از طریق موبایل یا لپ تاپ از امکانات پرینتر hp به صورت WIFI بهره مند شد متناسب با نوع سخت افزار و مدل پرینتر و حتی سیاست های شبکه در سازمان یا محل کارتان می تواند متفاوت باشد.

قطعاً اتصال موبایل یا تبلت به پرینتر اچ پی بسیار ساده بوده و از عهده اکثر کاربران به راحتی بر می آید اما باید پیش از هر اقدامی موارد و نکات زیر را مد نظر داشت و در شرایط لزوم اطلاعات مورد نیاز را برای وصل کردن موبایل به پرینتر مهیا کرد 

  • 1- مدل پرینتر و نوع گوشی تبلت یا لپ تاپی که قرار است از طریق آن پرینت بگیرید
  • 2- بررسی میزان فاصله میان پرینتر و موبایل یا رابط شبکه وای فای Wifi
  • 3- اطلاعات مربوط به شبکه ( SSID / Password /IP )
  • 4- فایل های راه انداز و درایور های مربوط به پرینتر سازگار با موبایل ، تبلت یا لپ تاپ

تصمیم داریم تا در خصوص موارد اشاره شده در فوق مطالبی سودمند و مورد نیاز برای نصب گوشی موبایل تبلت و لپ تاپ به پرینتر اچ پی را مطرح کنیم و سپس پس به صورت قدم به قدم مراحل وصل کردن پرینتر به شبکه را را با هم بررسی کنیم تا بتوان هر آنچه برای برقراری ارتباط میان پرینتر و موبایل یا لپ تاپ به صورت بی سیم مورد نیاز است را بیاموزیم .

 


بررسی مدل پرینتر hp و نوع گوشی تبلت یا لپ تاپی که قرار است از طریق آن پرینت بگیرید

برای اینکه بتوان از طریق شبکه بی سیم و یا ارتباط وایرلس تصاویر و مطالب را برای پرینتر hp ارسال کرد لازم است مد نظر داشته باشید که هم پرینتر و هم گوشی موبایل لپ تاپ می بایست قابلیت اتصال به یکدیگر را داشته باشند .

مطابق آمار اغلب کاربران خانگی یا اداری ترجیح می دهند پرینتر را انتخاب کنند که در اولویت اول بتواند به سادگی و بدون مشکل با لپ تاپ یا کامپیوتر ارتباط برقرار کند بنابراین امکان استفاده از طریق موبایل یک شبکه بی سیم در میان این گروه از کاربران از اهمیت پایین تری برخوردار است این در حالی است که این روزها حجم بالایی از خریداران پرینتر های اچ پی به امکان اتصال از طریق موبایل یا تبلت توجه بیشتری نموده و همواره سعی داشته اند پرینتری را انتخاب کنند که بتواند این نیاز آنها را را برآورده کند .

بررسی میزان فاصله میان پرینتر و موبایل یا رابط شبکه وای فای Wifi

یکی از نکات مهم و تاثیر گذار در کیفیت ارتباط میان پرینتر و دستگاه بیسیم رعایت میزان فاصله استاندارد و متناسب میباشد چرا که هرچه قدر این دستگاه ها از یکدیگر دورتر شوند میزان کیفیت سیگنال پایین تر بوده و در نتیجه پایدار بودن ارتباط کاهش خواهد یافت.

توجه داشته باشید حداکثر میزان فاصله مناسب برای ارتباط پرینتر و گوشی موبایل بصورت مستقیم بین 6 الی 8 متر بوده و چنانچه چاپگر به شبکه بیسیم یا Wifi مرتبط است نباید این فاصله از 10 الی 12 متر تجاوز کند.

 

اطلاعات مربوط به شبکه ( SSID / Password /IP )

پیش از اینکه بخواهید تنظیمات شبکه بی سیم را برای پرینتر اچ پی انجام دهید لازم است تا برخی اطلاعات ی دسترسی‌های مورد نیاز برای این ارتباط را در اختیار داشته باشیم.

 

نکته مهم

روش ها و استانداردهای بخصوصی برای هر یک از انواع مدل ارتباط میان پرینتر و مودم وای فای یا اکسس پوینت وجود دارد بنابراین لازم است تا در خصوص نوع ارتباط و روش رمزگذاری اطلاعات دقیق را داشته باشید.

ارتباط به صورت مستقیم یا اتصال از طریق کابل به دستگاه وای فای

اگر ارتباط مستقیم موبایل به چاپگر از طریق ارتباط وایرلس اهمیت نداشته باشد روش دیگری وجود دارد که به عنوان راهکار جایگزین در بسیاری از پرینتر ها قابل استفاده است در این روش می‌توانید با اتصال کابل شبکه از پشت چاپگر به مودم وای فای یا اکسس پوینت پرینتر را در شبکه بی سیم یا شبکه داخلی سازمان و اداره برای همه کاربران در دسترس قرار دهید.

در این حالت می توانید با نصب نرم افزار های مرتبط برای گوشی موبایل یا تبلت خود درایورهای پرینتر بر روی لپ تاپ یا کامپیوتر به صورت کامل از پرینتر در شبکه داخلی و یا بی سیم استفاده کنید

لوازم جانبی پرینتر را از کپی تک بخواهید.

۵
از ۵
۱۰ مشارکت کننده

دسته بندی ها

جستجو در مقالات

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید