راه اندازی ارتباط وایرلس در پرینترهای hp

راه اندازی ارتباط وایرلس در پرینترهای hp

  • چگونه میتوان پرینتر بیسیم را به شبکه وایرلس متصل کرد ؟

  • نحوه نصب و راه اندازی پرینتر هایی که قابلیت ارتباط بیسیم دارند چگونه است ؟

  • از چه روشی میتوان گوشی موبایل را به پرینتر متصل کرد ؟

  • روش نصب پرینتر وایرلس در ویندوز چیست ؟

این مقاله به شما کمک میکند تا بتوانید به سوالات بالا پاسخ داده در خصوص چگونگی نصب و راه اندازی پرینتر hp بصورت وایرلس اقدام کنید.

اجازه دهید ابتدا با توضیحی مختصر در خصوص ارتباط بیسیم (وایرلس) اطلاعات بهتر و بیشتری در این رابطه به دست آوریم بنابراین ارتباط وایرلس را اینگونه معرفی میکنیم :

شبکه های بی سیم یک راه ارتباطی جایگزین ، مطمئن و سریع برای نمونه قبلی خود یعنی شبکه های کابلی می باشد که میتواند به کاربران اجازه دهند تا با آزادی بیشتری در موقعیت های مکانی مختلف از دستگاهای مرتبط به هم استفاده کنند.

اچ پی با توجه به نیاز کاربران و التزام بازار به وجود پرینتر هایی با قابلیت اتصال وایرلس چاپگرهای خود را مجهر به سیستمهای فرستنده و گیرنده وایرلس یا بیسیم کرده است تا بتواند حجم عمده ای از مشتریان خود را راضی نگه دارد و باید گفت که سادگی کارکردن با قابلیت ارتباط بیسیم در پرینتر های اچ پی بسیار ساده و آسان بوده و همواره این هدف را در پیش داشته تا همه گروه های سنی با هر سطح سواد و دانشی بتوانند از همه توانایی های پرینتر hp به درستی استفاده کنند.


نکته مهم : تنوع پرینتر ها موجب گردیده تا بدلیل قابلیت های مختلفی که دارند از تکنولوژی ها و روشهای بخصوصی برای ایجاد ارتباط بیسیم استفاده کنند بطور مثال می‌توان اینگونه مطرح کرد که :

در پرینتر هایی که دارای صفحه نمایش نمی‌باشند مثل : hp 1102w  - hp M12w  و یا hp M102w روش ارتباط پرینتر با سایر دستگاه هایی که از ارتباط بیسیم پشتیبانی میکنند با استفاده از یک دیوایس واسط مثل اکسس پوینت مباشد این در حالی است که در نمونه های حرفه ایی تر و یا محصولاتی که دارای صفحه نمایش کامل و بعضاً لمسی هستند این امکان وجود دارد که به سادگی بتوان موبایل یا لپتاپ را به پرینتر وصل کرده و از قابلیت های آن استفاده کرد.

 


غالباً برای راه اندازی پرینتر از طریق ارتباط بی سیم یا وایرلس نیاز به یک دستگاه فرستنده و گیرنده سیگنال های رادیویی به نام اکسس پوینت می‌باشد.وظیفه اکسس پوینت یا مودم وایرلس تبدیل اطلاعات به امواج رادیویی است تا بتوان از طریق فرکانسهای بیسیم ارسال و دریافت شوند. این در حالیست که بقیه دستگاهها و تجهیزات وایرلس در منزل یا محیط کار صرفاً کارکردی مشابه دستگاه های تلفن بیسیم دارند و نمی‌توان به آنها وصل شد چرا که از مدل ارتباط قفل شده و از پیش تنظیم شده استفاده میکنند. 

البته این مورد شامل تلفن های هوشمند نیست، چرا که این تجهیزات با استفاده از فناوری HotSpot این امکان را برای کاربر فراهم می آورند تا از گوشی هوشمند خود به عنوان یک اکسس پوینت در راه اندازی یک شبکه بیسیم استفاده نمایند.

یک نکته قابل توجه در شبکه های محلی و وایرلس این است که تمامی دستگاهها و تجهیزات متصل شده به اکسس پوینت به صورت کامل با یکدیگر در ارتباط بوده و می توانند درخواست های ارتباط را از یکدیگر دریافت کرده و یا منابع خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند. به طور مثال میتوان اینترنت را برای همه دستگاه ها به اشتراک گذاشت و یا فایل ها و اسناد را از یک سیستم به سیستمی دیگر فرستاد و یا از هر کامپیوتر یا موبایلی که به شبکه بیسیم متصل است برای پرینتری که به همان شبکه ارتباط دارد دستور پرینتر ارسال کرد. 

  • مزیت و مشکل ارتباط پرینتر از طریق شبکه این است که در این روش تمامی کامپیوترها و تجهیزات درون شبکه مستقیما می توانند با پرینتر در ارتباط باشند و مشکل نیز در همین امر نهفته است، چرا که برای راه اندازی پرینتر در هر سیستم نیازمند نصب و راه اندازی مجزا است. همچنین در صورتی که مشکلی بروز کند، امکان پیدا کردن خطا به دلیل تعدد کاربران و عدم استفاده از شبکه کابلی کمی دشوارتر و در بعضی مواقع بسیار سخت می‌باشد.

جهت اتصال پرینتر به شبکه بیسیم متناسب با مدل پرینترHP و امکاناتی که این چاپگرها در اختیار کاربر قرار میدهد، روش های متفاوتی برای ارتباط وجود دارد ، که قصد داریم با عنوان کردن این مدلها به شناخت بهتر و بیشتر در این خصوص بپردازیم.


روش اول :

اتصال پرینتر hp به وایرلس با استفاده از روش WPS


این مدل ارتباطی در تمامی پرینتر های HP که امکان استفاده از قابلیت بیسیم را دارند وجود دارد ولی در عین سادگی در نصب و راه اندازی دارای معایبی نیز هست. قطعا روش اتصال پرینتر به شبکه داخلی از طریق WPS بسیار ساده و سریع انجام میشود و همچنین میتوانید بدون در اختیار داشتن اطلاعات مهم سازمان همچون پسورد دستگاه وایرلس یا اکسس پوینت پرینتر را در شبکه به اشتراک گذاشت ولی مهمترین و اصلی ترین مشکل اتصال WPS در حقیقت عدم وجود امنیت در این روش اتصال است، WPS در شبکه های بیسیم و اکسس پوینت ها به صورت پیشفرض فعال بوده و این امر اجازه نفوذ پذیری را در شبکه های بیسیم فراهم میکند، چرا که WPS از لایه های امنیت پسیار پایینی بهرهمند بوده و یا به عبارت ساده تر برای برقراری ارتباط نیاز به هیچ پسوردی نیست و به این وسیله امکان دستیابی سایرین به شبکه داخلی و حتی اینترنت یا دیگر منابع موجود در شبکه را برای همه به سادگی فراهم می کند.

 

آموزش اتصال پرینتر hp به شبکه از طریق WPS

برای اتصال پرینتر hp به شبکه از طریق پروتکل WPS فقط کافیست تا دکمه Wireless را روی پرینتر دو مرتبه پشت سر هم فشار دهید در این صورت چراغ  مرتبط با وایرلس روی پرینتر چشمک زن شده و میبایست همزمان با این اقدام گزینه WPS را روی مودم فعال کنید ، بعد از حدود دو دقیقه ارتباط بین پرینتر و مودم بیسیم برقرار شده و چراغ شبکه بیسیم روی پرینتر روشن و ثابت میشود.

نکته مهم : برخی از نمونه های مودم های وایرلس دارای دکمه WPS ذر روی خود دستگاه هستند و لازم نیست تا برای فعال کردن این قابلیت وارد تنظیمات اکسس پوینت شوید.


روش دوم:

اتصال پرینتر به شبکه بیسیم با استفاده از رمز وای فای

این روش اتصال نیز تقریبا در بسیاری از مدلهای پرینتر های HP که از شبکه های بی سیم پشتیبانی میکنند وجود دارد مزایا و ساختی هایی در استفاده از این راهکار هست که مختصر در زیر به آن اشاره میشود.

  • در این روش پرینتر hp از راه درست و کاملاً امن به شبکه بی سیم متصل میشود، ولی مسیر راه اندازی آن اندکی دشوارتر بوده و در صورتی که به هر دلیلی تغییری در شبکه وایرلس ایجاد شود ، ارتباط پرینتر با همه دستگاه ها قطع شده و نیاز به نصب مجدد و راه اندازی کامل دارد.

 

آموزش اتصال پرینتر hp به شبکه وایرلس با استفاده از رمز Wifi

برای راه اندازی پرینتر hp از طریق ارتباط مستقیم با وایرلس می بایست با استفاده از CD پرینتر که درون جعبه چاپگر قرار داده شده است اقدام به نصب مجدد درایورها کنید و چنانچه نمیتوانید به دیسک راه انداز پرینتر hp دسترسی پیدا کنید میتوانید آخرین نسخه آن را از سایت اچ پی و در بخش درایور های پرینتر hp دانلود و نصب کنید، در طول مراحل نصب درایور میتوانید ارتباط وایرلس را نیز تنظیم نمایید.

نکته : در روش اتصال پرینتر hp به شبکه وایرلس با استفاده از رمز Wifi می بایست مراحل نصب را کاملا به ترتیب و مطابق دستورالعمل بیان شده در فرایند نصب از طریق نرم افزار دنبال کرد.

 

داشتن موارد زیر برای اتصال پرینتر به شبکه بیسیم لازم است:

  • 1- کابل USB برای اتصال مستقیم پرینتر به کامپیوتر
  • 2- CD راه انداز یا آخرین نسخه درایور پرینتر hp که میتوانید از سایت اچ پی دانلود کنید
  • 3- نام شبکه بیسیم یا SSID
  • 4- رمز عبوریا Password برای دسترسی به شبکه وایرلس

روش سوم:

وصل کردن مستقیم مویابل یا لپ‌تاپ به پرینتر hp

برخی نونه های پرینتر hp این امکان را به کاربر میدهند تا بدون نیاز به اکسس پوینت یا مودم وای فای بتوانند یک شبکه وایرلس راه اندازی نموده و حتی برای امنیت آن یک پسورد ورودی (رمز پیشفرض و یا انتخابی کاربر) برای جلوگیری از دسترسی افراد غیر مجاز نتوانند به پرینتر قرار دهند.

بطور مثال میتوان به پرینتر های hp M127fw  - hp M177fw - hp M26nw - hp M426fdw و بسیاری مدلهای دیگر اشاره کرد.

 

آموزش وصل کردن مستقیم مویابل یا لپ‌تاپ به پرینتر hp

برای وصل کردن مستقیم مویابل یا لپ‌تاپ به پرینتر hp فقط کافیست وارد تنظیمات وای فای در پرینتر شده و گزینه Wifi Direct را روشن کنید، سپس در بخش امنیت می توانید برای آن پسورد قرار دهید.

توجه داشته باشید : در این روش برای اتصال کامپیوتر ها به پرینتر لازم است تا امکان اتصال به Wifi را داشته باشید، یعنی کامپیوتر مجهز به سیستم ارتباط بیسیم یا وایرلس باشد.

یکی از مزیتهای ویژه در مدل ارتباط مستقیم موبایل یا لپ تاپ به پرینتر hp میتوان به امنیت بالاتر در فضای شبکه داخلی شرکت یا مجموعه اشاره کرد، چرا که ارتباط پرینتر عملا از شبکه داخلی شرکت یا مجموعه کاری جدا شده و فردی که میخواهد فایلی را برای پرینتر ارسال کند با Network داخلی درگیر نشده و هیچ خطری را برای امنیت اطلاعات شخصی و اداری ایجاد نمیکند. اما تنها موردی که شاید بتوان گفت مشکل استفاده از این روش باشد در همین نکته نهفته است، چرا که این اقدام باعث دو دسته شدن شبکه می شود و در مجموعه هایی که بستر شبکه آنها بی سیم است، باعث تعدد شبکه‌ها شده و کاربران برای استفاده از چاپگر hp مجبور می شوند از شبکه اصلی خارج شده و به شبکه وایرلس پرینتر متصل شود و مجددا بعد از انجام دستور پرینت اقدام به بازگشت به شبکه اصلی نماید.


در خصوص نصب و راه اندازی پرینتر از طریق ارتباط بی سیم و مشاوره لازم برای انتخاب روش ارتباط می توانید از تخصص و تجربه کارشناسان مجموعه  بهره بگیرید تا بهترین، امن ترین و عین حال کارآمد ترین روش را متناسب با سیستم شبکه و نوع کارکرد مجموعه شما بررسی کرده و به شما پیشنهاد نمایند. همچنین امکان اجرای طرح های ارائه شده توسط کارشناسان با تجربه این مجموعه مقدور میباشد.

شما عزیزان اگر در هر زمان نیاز به شارژ کارتریج داشتید می توانید به صفحه مربوط در سایت مراجعه کنید و با قیمت ها و نحوه ثبت سفارش آشنا شوید. (برای دسترسی به صفحه مورد نظر بر روی لینک کلیک کنید)

 

لوازم یدکی و قطعات پرینتر را از کپی تک بخواهید.

۵
از ۵
۱۰ مشارکت کننده

دسته بندی ها

جستجو در مقالات

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید