بررسی و رفع مشکل خطای پرینتر HP M26a

بررسی و رفع مشکل خطای پرینتر HP M26a

این مقاله در خصوص پرینتر لیزری hp M26a بوده و در آن به تشریح خطا ها و نحوه نمایش آنها در این مدل از پرینتر hp می‌پردازیم.

در  پنل مدیریت مدل hp M26a تعدادی چراغ و دکمه وجود دارد که هر یک از آنها کارایی خاصی داشته و نشان دهنده مطلب خاصی در پرینتر hp می باشد.

 تصویر شماره ۱

پنل مدیریت پرینتر لیزری hp M26a

پنل مدیریت پرینتر لیزری hp M26a


1- صفحه نمایش پنل مدیریت
2- دکمه های بالا و پایین
3- چراغ نشان دهنده کاهش یا افزایش نور
4- چراغ نشان دهنده روشن تر یا تیره تر شدن
5- چراغ نشان دهنده تعداد کپی
6- دکمه تنظیمات
7- کلید شروع کپی
8- دکمه لغو
9- چراغ نشان دهنده سطح تونر
10- چراغ  نشان دهنده اخطار
11- چراغ نشان دهنده آماده به کار


در این مدل از پرینتر hp خطاهای پیش آمده به صورت چراغهای ترکیبی نمایش داده می شود، که هر ترکیب بیانگر نوع خطای خاصی در پرینتر می باشد.

در زیر به تعدادی از رایج ترین خطاهای پرینتر لیزری hp M26a اشاره می کنیم.

 

تصویر شماره 2

چراغ اخطار در حالت روشن

چراغ اخطار در حالت روشن

 

 

1- در صفحه نمایش عبارت "E0" نمایش داده شده و همزمان چراغ نشان دهنده اخطار چشمک میزند:

این خطا بیانگر گیر کردن کاغذ در طول مسیر چاپ یا خطای Paper Jam می باشد. برای مرتفع کردن این خطا به مقاله زیر مراجعه کنید:

روش رفع مشکل خطای paper Jam در پرینتر hp

 

 

2- در صفحه نمایش عبارت "E1" نمایش داده شده و همزمان چراغ نشان دهنده اخطار چشمک میزند:

این خطا به معنی خالی بودن مخزن کاغذ در پرینتر اچ پی باشد برای رفع کردن آن کافی است تعدادی ورق کاغذ را در  مخزن کاغذ قرار دهید، پس از گذشت چند ثانیه و با تشخیص پرینتر این خطا از بین رفته و پرینتر در حالت آماده به کار قرار می گیرد.


3- در صفحه نمایش عبارت "E2" نمایش داده شده و همزمان چراغ نشان دهنده اخطار چشمک میزند:

این خطا نشان دهنده آن است که درب بالای پرینتر به درستی بسته نشده و یا ضامن سنسور درب ، دچار مشکل شده است. برای رفع این خطا درب پرینتر را باز کرده و ضامن سنسور را چک کنید سپس درب را به صورت صحیح  و کامل ببندید.
با بسته شدن درب پرینتر به صورت صحیح موتور پرینتر شروع به گردش کرده و خطا از بین رفته و پرینتر پس از چند لحظه در حالت آماده به کار قرار می گیرد.

اگر مشکل خطای E2 در پرینتر M26a برطرف نشد لازم است تا با کارشناسهای ما  در تماس باشید.

 

تصویر شماره 3

درب بالای پرینتر را ببندید

درب بالای پرینتر را ببندید

 

4- در صفحه نمایش عبارت "E3" نمایش داده شده و همزمان چراغ نشان دهنده اخطار چشمک میزند:

این خطا نشان دهنده بروز خطای Paper JAM میباشد، و به این معناست که کاغذ در مسیر چاپ گیر کرده و یا به دلیل اختلالات ایجاد شده، یک یا تعدادی از قطعات الکتریکی دچار مشکل شده و داده های اشتباهی را ارسال مینمایند.

همزمان با بروز این مشکل دستگاه به صورت کامل از کار افتاده و هیچ اقدامی را تا زمان برطرف نمودن کامل آن اجرا نمیکند.

 

5- در صفحه نمایش عبارت "E4" نمایش داده شده و همزمان چراغ نشان دهنده اخطار چشمک میزند:

این خطا نشان دهنده آن است که سطح پودر تونر درون کارتریج در حال پایین آمدن بوده و به شما اعلام می کند که برای تهیه کارتریج جایگزین پیش بینی های لازم را انجام دهید.
 

در زمان نمایش این خطا هیچ مشکلی در فرایند کارکرد پرینتر ایجاد نشده و تا زمانی که کارتریج به کمترین حد پودر موجود در آن برسد امکان استفاده از کارتریج و پرینتر وجود دارد.
 

ممکن است خطای بالا به صورت چشمک زدن چراغ نشان دهنده سطح تونر در کارتریج hp نیز نمایش داده شود.


تصویر شماره 4

خطای روشن بودن چراغ سطح تونر

خطای روشن بودن چراغ سطح تونر


6- در صفحه نمایش عبارت "E5" نمایش داده شده و همزمان چراغ نشان دهنده اخطار چشمک میزند:

این خطا نشان دهنده پایان یافتن سطح  پودر تونر درون کارتریج می باشد و بیانگر آن است که باید کارتریج خود را تعویض کنید.
با نمایش این خطا کارکرد پرینتر با اختلال مواجه شده و تا زمان تعویض کارتریج این خطا نمایش داده شده و اختلالات ناشی از آن  مرتفع نمی گردد.

 

 

رای خرید کارتریج جدید hp 79A میتوانید با کارشناسهای ما در مرکز فروش و خدمات در تماس باشید تا مشاوره لازم در خصوص تهیه بهترین و مناسبترین کاریتریج را بصورت رایگان دریافت کنید

 

7- در صفحه نمایش عبارت "E6" ، "E9" ، "E8" ، "E7" نمایش داده شده و همزمان چراغ نشان دهنده اخطار و چراغ نشان دهنده آماده به کار چشمک میزند:

نمایش این خطا ها در پرینتر  لیزری hp M26a نشان دهنده خطاهای اساسی در پرینتر بوده و نیازمند تعمیر توسط کارشناسان متخصص می باشد.
با مشاهده این کد خطا میتوانید به یکی از مراکز  مراجعه کرده و از تجربیات و تخصص کارشناسان این مجموعه در جهت رفع خطای نمایش داده شده استفاده کنید.


8- در صفحه نمایش عبارت "H0" نمایش داده شده و همزمان چراغ نشان دهنده اخطار چشمک میزند:

این خطا به منزله آن است به اندازه کاغذ مورد نظر برای چاپ با اندازه کاغذی که برای پرینتر تعریف شده است همخوانی نداشته و برای انجام دستور پرینت نیازمند تایید کاربر می باشد.


برای مرتفع کردن این خطا می توانید سایز کاغذ خود را در هنگام دستور چاپ تغییر داده و یا در پنل مدیریت پرینتر اندازه کاغذ ورودی را به اندازه مورد نظر تغییر دهید.

 

9- در صفحه نمایش عبارت "H1" نمایش داده شده و همزمان چراغ نشان دهنده اخطار چشمک میزند:

این خطا نشان دهنده آن است که در هنگام صادر کردن دستور چاپ، درخواستی منوط به چاپ دو طرفه بر روی کاغذ صادر شده است. باید دقت داشته باشید پرینتر لیزری hp M26a قابلیت چاپ همزمان دو طرف روی کاغذ را نداشته و به همین دلیل در هنگام صدور دستور چاپ برای چاپ دو طرفه با خطا مواجه می شود.
برای رفع این خطا کافی است در هنگام صدور دستور چاپ گزینه چاپ دوطرفه را غیر فعال کرده و سپس دستور چاپ را صادر نمایید.


10- تمام چراغها روی پنل مدیریت خاموش بوده و پرینتر هیچ اقدامی انجام نمی‌دهد: 

این خطا زمانی که پرینتر خاموش بوده و یا در برق ورودی به دستگاه اختلالی وجود داشته باشد اتفاق افتاده و نشان دهنده آن است که پرینتر برق مورد نیاز برای راه اندازی را دریافت نکرده است.

 

بررسی برق ورودی در پرینتر hp

بررسی برق ورودی در پرینتر hp


پیش از هر اقدامی از اتصال کابل برق به پریز اطمینان حاصل نمایید، سپس کانکتور برق ورودی را از محل آن در قسمت پشت پرینتر خارج کرده، و مجددا به صورت کامل و صحیح در محل خود قرار دهید.


در صورتی که از ورودی برق به پرینتر مطمئن هستید ولی همچنان پرینتر در حالت خاموش بوده و هیچگونه اقدامی انجام نمی دهد، این احتمال وجود دارد که برد های داخلی پرینتر دچار مشکل باشند. برای این منظور می توانید پرینتر خود را به یکی از مراکز خدمات انتقال داده تا به وسیله کارشناسان مجرب و کارآزموده مورد بررسی قرار گیرد.


چنانچه پرینتر شما با خطایی خارج از  موارد ذکر شده در فوق مواجه گردیده و یا سوالی در این خصوص دارید میتوانید با مرکز  فروش تماس حاصل نمایید.

 

     

 

مرکز تلفنبه صورت تمام وقت و با کادری مجرب و با تجربه ، پاسخگوی تماس های شما عزیزان بوده و همچنین می توانید به صورت آنلاین و سریع توسط فرمهای قرار گرفته در وب سایت درخواست خود را به صورت مکتوب ارسال کرده تا در اسرع وقت پس انجام هماهنگی های لازم بهترین و نزدیکترین سرویس دهی به شما  انجام شود

 

 

متخصصین و کارشناسان ما در مرکز فروش و خدمات  با توجه وظیفه و تعهدات خود این اصل را سرلوحه کارهای خویش میدانند که حق همواره با مشتری بوده و برای جلب رضایت و کسب اعتماد خریداران محترم نیاز به ارائه بهترین خدمات پرینتر می‌باشد. لذا شما مشتریان عزیز میتوانید هرگونه سوال و مشکلی را به راحتی با ما در میان گذاشته و پیگیری و رسیدگی به آنرا به ما بسپارید.

پرسنل ما در مرکز خدمات کپی تک دلسوزانه برای رفع مشکلات شما قدم برداشته و میتوانید همواره حضور گرم و پررنگ ما را در کنار خویش احساس کنید.

قطعات و لوازم یدکی پرینتر را از کپی تک بخواهید.


در نظر داشته باشید شما مشتریان عزیز میتوانید درخواست اعزام کارشناس فنی را با پرسنل ما ‌در کپی تک در میان گذاشته تا با ثبت این درخواست نزدیکترین نیروی متخصص در محل حاضر شده و مشکل ایجاد شده برای محصولات اچ پی را برطرف نماید همچنین می توانید از طریق کپی تک با تکمیل فرم اعزام کارشناس فنی نسبت به درخواست تعمیر پرینتر در محل اقدام نمایید. 

۵
از ۵
۹ مشارکت کننده

دسته بندی ها

جستجو در مقالات

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید