درباره اسکنرها چه میدانیم ؟

درباره اسکنرها چه میدانیم ؟

با گذر زمان، نقش اسکنرها پررنگ‌تر شده و شاید در آینده‌ای نه چندان دور اسکنرها تبدیل به یکی از نیازهای واجب خانه‌ها شوند. ما در وبلاگ «کپی تک» می‌خواهیم درباره کاربرد اسکنر، انواع اسکنر و بهترین برندهای اسکنر با شما صحبت کنیم. پس همراه ما باشید.

کاربرد اسکنر چیست؟

اسکنر یک ابزار مناسب برای دیجیتالی کردن اسناد، اسلاید و تصاویر مختلف است و به شما کمک می‌کند تا مدارک مهم‌تان در  فضای کمتر نگهداری شوند.

انواع اسکنر چیست؟

اسکنرها انواع مختلف دارند که در این قسمت آنها را معرفی می‌کنیم.

۱. اسکنر تخت

اسکنرهای تخت، مشابه دستگاه کپی هستند. این اسکنرها می‌توانند کاغذهای ضخیم، مجله‌ها، تک برگ کاغذ و … را اسکن کنند، در منزل و یا شرکت‌های کوچک استفاده می‌شوند. وضوح تصاویر و قدرت آنها از اسکنرهای صنعتی پایین‌تر است.

۲. اسکنر عکس

اسکنر عکس، مخصوص تصویر است و پردازنده تصویری آن بسیار باکیفیتی و مجهز است. اسکنرهای عکاسی را در آتلیه‌های عکاسی و هنری و گرافیست‌ها استفاده می‌کنند.

۳. اسکنر اسناد

اسکنرهای اسناد، بسیار شبیه دستگاه فکس هستند، سرعت این مدل اسکنر بسیار بالاست و مناسب مراکزی است که اسناد زیادی را باید اسکن کنند.

اسکنر اسناد
اسکنر اسناد، یکی از انواع اسکنر است که سرعت و قابلیت پردازش بالایی داشته و با توجه به همین مسئله قیمتش نیز بالاست.اسناد

۴. اسکنر دستی

اسکنر دستی بیشتر به عنوان بارکدخوان استفاده می‌شود. کیفیت اسکن این مدل پایین بوده و می‌توان آن را به طور ایستاده نیز استفاده کرد.

۵. اسکنر قابل حمل

اسکنر قابل حمل یکی دیگر از انواع اسکنر است که به (Portable) نیز شهرت دارد. این مدل از اسکنرهای تخت کوچک‌تر بوده اما از مدل‌های اسکنر دستی بزرگ‌تر است. منبع تغذیه اسکنر قابل حمل یک باتری است و به برق شهری نیازی ندارد.

اسکنر قابل حمل
اسکنرهای قابل حمل، همانطور که از نامشان مشخص است، قابل حمل و جابه‌جایی هستند.

6. اسکنر شیت فیدر (Sheet Feeder)

اسکنر شیت فیدر یکی از انواع اسکنرهاست که اندازه‌اش از اسکنرهای تخت کوچک‌تر بوده و کاربردش بیشتر شبیه پرینتر است. در این مدل اسکنر کاغذ را روی سینی دستگاه می‌گذارید، اسکنر، کاغذ را به داخل دستگاه برده و از محتویاتش عکسبرداری می‌کند و از طرف دیگر کاغذ را از دستگاه خارج می‌کند.

۷. اسکنر پلاتر

اسکنر پلاتر، برای انتقال تصاویر نقشه‌های بزرگ و یا هر سند چاپی با سایز کاغذ A3 به بالا به دستگاه استفاده می‌شود.

بهترین برندهای اسکنر در بازار کدامند؟

در این قسمت به ۷ برند برتر اسکنر را به شما معرفی خواهیم کرد. این برندها عبارتند از:

  • بهترین برندهای اسکنر، کانن

کمتر کسی پیدا می‌شود که برند محبوب و ژاپنی (canon) را نشناسد. این برند معتبر 100 سال است که در زمینه انواع لنز، دوربین‌، تجهیزات پزشکی، پرینتر و انواع اسکنر فعالیت می‌کند. اغلب اسکنرهای canon بسیار پرسرعت و باکیفیت هستند. دوربین‌های «کانن» نیز جزء بهترین برندهای عکاسی هستند.

  • بهترین برندهای اسکنر، اچ-پی

مگر می‌شود در دنیای مدرن و کامپیوتری امروز، کسی برند معتبر و قدیمی (hp) را نشناسد؟ با خرید اسکنرهای اچ-پی خیالتان از بابت کیفیت دستگاه و خدمات پس از فروشش راحت باشد. hp یکی از بهترین برندهای اسکنرهای موجود در بازار است که عمر دستگاه‌های آن تمام نشدنی است!

  • بهترین برندهای اسکنر، آی ویژن

«آی ویژن» یک برند نوپای چینی-تایوانی است که از سال ۱۹۹۱ میلادی فعالیتش را اغاز کرده‌است. این شرکت در زمینه تولید اسکنر‌های تصویری و پرینترهای چندمنظوره فعالیت می‌کند و در همین مدت کوتاه توانسته با عملکرد خوبش رضایت مشتریانش را کسب کند. به گونه‌ای که در دنیای امروز صاحب دفاتر متعددی در آلمان، آمریکا و ژاپن شده‌است.

  • بهترین برندهای اسکنر، کداک (Kodak)

کداک یکی از بهترین برندهای اسکنر و یک شرکت چند ملیتی است. این شرکت، یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌ها در زمینه تولید تجهیزات و مواد خام عکاسی است و مخترع اولین دوربین‌های عکاسی دستی است. عکس‌هایی که از نخستین فرود انسان روی کره ماه گرفته شده، با دوربین کداک انجام شده‌است. این شرکت تا اواسط قرن بیستم یکی از غول‌های بی‌رقیب در زمینه تولید دوربین‌های عکاسی بود. اما در سال ۲۰۱۲ اعلام ورشکستگی کرد. دلیل این ورشکستگی نیز عدم توانایی این شرکت با تغییرات بنیادی در زمینه عکاسی بود.

 

اسکنر کداک
شرکت Kodak در کنار تولید دوربین‌های عکاسی، در زمینه تولید اسکنرهای بسیار باکیفیت نیز فعالیت می‌کند.
  • بهترین برندهای اسکنر، اپسون (Epson)

اپسون یکی دیگر از بهترین برندهای اسکنر ژاپنی است. این برند یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان کامپیوتر و پرینترهای جوهرافشان است. Epson در زمینه چاپگرهای لیزری، کامپیوترهای رومیزی، تلویزیون‌های بزرگ، سینمای خانگی، روبات‌ها، پروژکتورهای نمایشگر چند رسانه‌ای و … یکی از 5 برند مطرح دنیاست. اسکنرهای برند اپسون نیز کیفی بسیار بالایی دارند.

  • بهترین برند اسکنر، برادر (Brother)

شرکت برادر در سال 1908 در ژاپن تأسیس شد. این شرکت در ابتدا به تعمیر ماشین چرخ خیاطی صنعتی می‌پرداخت. پس از چند سال در حدود سال 1928، شروع به تولید چرخ خیاطی صنعتی و خانگی کرد. در حدود سال‌های 1954، شرکت Brother تبدیل به یک شرکت بین‌المللی شد و برای توسعه محصولاتش د اروپا و آمریکا شعبه‌های مختلفی زد.

این شرکت در اواخر دهه 50 میلادی علاوه بر تولید چرخ خیاطی صنعتی و خانگی، محصولات مختلفی همچون ماشین تحریر، ماشین‌های بافندگی، پنکه و ماشین لباسشویی نیز تولید کرد. این شرکت ژاپنی جسارت و ماجراجویی خود را ادامه داد و تولید کننده اولین پرینتر ماتریس را به نام پرینتر M-101 شد.

شرکت خلاق Brother باز هم محصول جدید برچسب گذاری به نام P-Touch را تولید کرد که اولین دستگاه برچسب گذاری در بازار بود. امروزه، این شرکت حدود 17 سایت تولید و  52 شرکت تابعه در 44 کشور جهان دارد.

اسکنر برند برادر
شرکت برادر امروزه یکی از برندهای مطررح در زمینه تولید پرینتر و دستگاه‌های کپی است. اسکنرهای این برند نیز بسیار باکیفیت است و اغلب محصولاتش با دو برند hp و canon قابلل مقایسه و رقابت تنگاتنگ است.

 

 

 

۵
از ۵
۹ مشارکت کننده

دسته بندی ها

جستجو در مقالات

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید