عیب یابی و رفع خطا

عیب یابی و رفع خطا

عیب یابی و رفع خطا

 

برای بررسی و رفع خطا در حالتی که ما دو چرینتر یا دستگاه مشابه و یکسان را داریم که یکی دارای مشکل و دیگری سالم و درست است میتوانید بر اساس این مقاله اقدام نمایید.

توجه داشته باشید که در هنگام عیب یابی و رفع خطا در محصولات hp چنانچه ۲ عدد دستگاه کاملا مشابه و یکسان را در اختیار دارید و یکی از آن دستگاه ها به هر دلیل دچار مشکل و یا نقص فنی می باشد بهترین روش آزمایش کردن قطعات دستگاه معیوب و اطمینان از کارکرد صحیح آنها در دستگاه سالم می باشد زیرا در دستگاهی که سالم است همه قطعات کارکرد خود را به درستی انجام داده و اطمینان کافی نسبت به کارکرد صحیح تمامی قطعات آن وجود دارد.

 

 

به طور مثال در نظر بگیرید که یک پرینتر hp در اختیار دارید که به هر دلیل دچار مشکل در برد فرمتر (ّFormatter) بوده و لازم است تا مورد بررسی و تعمیر قرار گیرد در این حالت بهتر است تا قطعه معیوب را بر روی دستگاه سالم نصب کرده و تست بگیریم زیرا ممکن است در دستگاهی که دچار مشکل و نقص فنی است به هر دلیلی یکی دیگر از قطعات دچار مشکل بوده و ما از آن بی خبر باشیم

 

 

فراموش نکنید که چنانچه قطعه معیوب را در دستگاه سال نصب کنید و یا از دستگاهی که بدون مشکل در حال کار کردن است قطعه برداشته و روی دستگاه  معیوب قرار دهید در هر صورت این ریسک را خواهید داشت که به سایر قطعات نیز آسیب برسد ولی در شرایط عادی که دسترسی به تجهیزات حرفه ای و آزمایشگاهی برای بررسی قطعات وجود ندارد این بهترین روش یا به عبارت بهتر منطقی ترین حالت است.

 

نکته مهم دیگر این است پیش از هر اقدامی قطعات را با علامت گذاری از هم متمایز کنید، مثلا بر روی فرمتر (ّFormatter)  استفاده شده از دستگاه سالم علامت بخصوصی را بگذارید تا بتوانید در هنگام عیب یابی و رفع خطا آن را تشخیص دهید زیرا به دلیل تشابه تمامی قطعات ممکن است در زمان تست و بررسی دچار مشکل شده و نتوانید قطعه سالم را از معیوب تشخیص دهید و مجبور بر تست مجدد شوید که این اقدام زمان زیادی را از شما خواهد گرفت.

نکته مهم دیگر در عیب یابی و رفع خطا علامت گذاری بر روی قطعات تست شده و مورد اطمینان است. این کار از دوباره کاری و اتلاف وقت جلوگیری کرده و برای به نتیجه رسیدن در روش آزمون و خطا به شما کمک خواهد کرد.

 

۵
از ۵
۷ مشارکت کننده

دسته بندی ها

جستجو در مقالات

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید