قیمت دستگاه فتوکپی به چه عواملی بستگی دارد؟

قیمت دستگاه فتوکپی به چه عواملی بستگی دارد؟

به نظر شما چه عواملی بر قیمت دستگاه کپی موثر هستند؟ در هنگام خرید دستگاه فتوکپی باید به چه نکاتی توجه کرد؟ اصلا درباره مفهوم قیمت کلی دستگاه کپی چیزی می‌دانید؟ آیا خرید یک دستگاه کپی ارزان قیمت به صرفه‌تر است و یا خرید یک دستگاه فتوکپی گران قیمت؟

لوازم یدکی و قطعات دستگاه کپی را از کپی تک بخواهید.

 

 

قیمت کلی دستگاه کپی شامل چه مواردی می‌شود؟

در ابتدای مقاله، باید بدانیم منظور ما از قیمت کلی دستگاه کپی چیست؟ قیمت کلی دستگاه، شامل قیمت خرید، هزینه نگهداری، تعمیرات و لوازم است.

دستگاه‌های فتوکپی که قیمت کمتری داشته و ارزان‌تر هستند، بیشتر باید تعمیر شوند و هزینه نگهداری آنها بالاتر بوده و در نتیجه به صورت کلی قیمت بیشتری دارند. در حالیکه دستگاه‌های کپی گران قیمت، هزینه نگهداری و تعمیر بسیار کمتری دارند.

قیمت کلی دستگاه کپی شامل چه مواردی می‌شود؟

در این قسمت لیستی از مهم‌ترین عوامل موثر بر قیمت دستگاه فتوکپی را در اختیارتان قرار می‌دهیم. این عوامل عبارتند از:

۱.قابلیت چاپ دورو

یکی از مهم‌ترین عوامل موثر بر قیمت دستگاه فتوکپی، قابلیت چاپ دورو دستگاه است. این کار موجب صرفه‌جویی در زمان و هزینه کاربر و از طرفی مصرف کاغذ کمتر و حفظ محیط زیست می‌شود. اگر شما در انتشارات و چاپ کتاب هستید، بیشتر درک می‌کنید که چقدر قابلیت چاپ دورو در کاهش هزینه‌ها موثر است.

۲.سیاه و سفید یا رنگی بودن دستگاه کپی

دستگاه‌های کپی سیاه و سفید، همانطور که از نامشان پیداست، سیاه و سفید کار می‌کنند. این مدل دستگاه‌ها، کارتریج ساده مشکی داشته و تونر کمتری مصرف می‌کنند و برای شرکت‌ها و مراکزی مناسب هستند که فقط از اسناد کپی می‌گیرند.

اما اگر شرکت شما یک شرکت معماری است و نیاز به اسناد رنگی دارید، بهتر است که هزینه بیشتری کرده و دستگاه کپی رنگی خریداری کنید. دستگاه فتوکپی رنگی، اغلب به ۴ کارتریج نیاز دارد که به صورت جداگانه هستند و عبارتند از فیروزه‌ای، سرخابی ،زرد و مشکی

۳.سرعت

سرعت دستگاه، به تعداد نسخه‌هایی گفته می‌شود که در یک نوبت تولید شده و با CMP یا کپی در دقیقه اندازه گیری می‌شود. این مسئله نیز از جمله عوامل موثر بر قیمت دستگاه کپی است.

پیشنهاد می‌شود قبل از خرید دستگاه فتوکپی ، حتما بخش مشخصات دستگاه را مطالعه کرده و سرعت دستگاه و حداکثر چاپ روزانه و ماهیانه آن را بررسی کنید.

 

"<yoastmark

۴.ظرفیت کاغذ

از جمله نکات مهم که بر قیمت دستگاه کپی موثر است و در مشخصات دستگاه نیز ذکر می‌شود، ظرفیت کاغذ است. دستگاه‌ها با ظرفیت کاغذ A3 و A4 از سایر انواع متداول‌تر هستند.

۵.ایستاده و یا رومیزی بودن دستگاه فتوکپی

دستگاه‌های کپی ایستاده باتوجه به ابعادشان، حجم کار بیشتری را انجام می‌دهند و در نتیجه قیمت بیشتری دارند. شرکت و اداره‌هایی که حجم کار کپی آنها زیاد است، باید دستگاه فتوکپی بزرگ‌تری بخرند.

6.قابلیت فیدر یا تغذیه خودکار ADF

دستگاه‎‌های کپی جدید، قابلیت فیدر را به دستگاه‌های‌شان افزوده‌اند که نقش بسزایی بر قیمت دستگاه کپی دارد. قابلیت فیدر  یا سیستم تغذیه اتوماتیک اسناد یک قابلیت است که در پرینترها، دستگاه‌های فتوکپی و اسکنرها طراحی شده و به موجب آن، یک بسته کاغذ در دستگاه قرار می‌گیرد و بدون حضور کاربر و قرار دادن دستی اسناد، به صورت متوالی و پشت سرهم اسناد با سرعت چاپ، اسکن و یا کپی می‌شوند.

۷.برند تولیدکننده دستگاه فتوکپی

برند نیز از جمله عوامل موثر بر قیمت دستگاه کپی است. سعی کنید از برندهای معتبر همچون زیراکس، اچ پی، کپی شارپ، توشیبا و … خرید کنید تا از پشتیبانی و خدمات پس ازفروش آنها نیز بهره‌مند شوید. این محصولات شاید قیمت بالاتری داشته باشند، اما شما به کیفیت و خدمات پس از فروش آنها  به راحتی می‌توانید اطمینان کنید.

کاغذهای باکیفیت برای کپی
از کاغذهای باکیفیت برای کپی استفاده کنید. کاغذهای بی‌کیفیت به دستگاه فتوکپی شما آسیب وارد می‌زند.

۸.دستگاه کپی چند منظوره

دستگاه‌های کپی چند منظوره علاوه بر تکثیر اسناد، اسکن و فکس نیز انجام می‌دهند. این دستگاه‌ها برای شرکت‌هایی که فضای کمتری دارند، گزینه‌ی بهتری هستند. از طرفی دیگر در هزینه‌ها نیز صرفه جویی می‌شود.

و اما در آخر…

در این مقاله سعی کردیم شما را با عوامل موثر بر قیمت دستگاه کپی آشنا سازیم. چنانچه قصد خرید دستگاه فتوکپی دارید، می‌توانید از محصولات ما دیدن کنید.

کپی تک یک فروشگاه خرید اینترنتی زیر مجموعه شرکت «سرزمین کالاهای هوشمند خاورمیانه» است که در سال ۱۳۹۳ راه‌اندازی شد.

تمامی محصولات ما با ۲ شعار ضمانت «اصل بودن کالا» و «پایین‌ترین قیمت» به مشتریان عرضه می‌شوند کافی است؛ یک بار از ما خرید کنید تا از مشتریان ثابت‌مان شوید. پس در قدم اول، ابتدا در سایت کپی تک ثبت نام کرده و سپس با بررسی قیمت‌ها از محصولات ما با خیال راحت خرید کنید.

منابع: camelott/fordtech

 

همچنین بخوانید مقاله نمایندگی فروش لوازم یدکی و قطعات مولینکس 

۵
از ۵
۸ مشارکت کننده

دسته بندی ها

جستجو در مقالات

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید