مزایا و معایب پرینتر‌های چند کاره

مزایا و معایب پرینتر‌های چند کاره

پرینتر‌های چند کاره به طور معمول در دو نوع سه کاره (پرینت، کپی، اسکن) و چهار کاره (پرینت، کپی، اسکن، فکس) موجود هستند که به عنوان یک دستگاه همه جانبه پاسخگوی نیاز هر کاربری در ادارات، سازمان‌ها و گاها مصارف خانگی است. پرینتر‌های چندکاره در کنار مزایا و امکاناتی که دارند، دارای معایبی نیز هستند که در اینجا به بررسی تخصصی آنها خواهیم پرداخت.

معایب پرینتر‌‌های چند کاره

هزینه‌های بالای جانبی : از لحاظ اقتصادی هزینه‌های نگهداری، مواد مصرفی و قیمت یک پرینتر چند کاره در مقایسه با یک پرینتر تک کاره بسیار بالا بوده و از این رو به دلیل داشتن چند قابلیت همزمان انرژی مصرفی بالایی را صرف می‌کند. زمانی که نیاز به تعمیر یا تعویض دارد، اغلب هزینه‎‌بر بوده و جوهر یا تونر آن به دلیل استفاده طولانی در تمامی عملیات‌های پرینت، فکس و کپی، سریع تمام می‌شود.

هزینه‌های تعمیر و نگهداری: در صورت خراب شدن دستگاه، همزمان قابلیت‌های دیگر آن مانند کپی و فکس نیز گاهی از کار خواهد افتاد که در کسب و کار شما خلل ایجاد می‌کند، بنابراین نمی‌توانید کاری را به اتمام برسانید. این گزینه می‌تواند یک مشکل بسیار بزرگ برای کسب و کار‌ها باشد که نیاز زیادی به چاپ، فکس و کپی اسناد و مدارک دارند. از طرفی به دلیل پشتیبانی تنها یک موتور باعث شده عمر دستگاه کاهش یابد.

سیاه و سفید بودن: اکثر پرینتر‌های چند کاره تنها قابلیت چاپ به صورت سیاه و سفید را دارند و این قضیه به این دلیل است که مخزن جوهر یا تونر دستگاه برای هر سه حالت اسکنر، کپی و پرینتر یکی است و برای استفاده از چاپ رنگی مشکل به مشکل خواهند خورد. بنابراین، بیشتر چاپگر‌های چندمنظوره با قابلیت چاپ سیاه و سفید ارائه می‌شوند.

زمان انتظار بالا : ساختار چاپگر‌‌‌های چندکاره به صورت اولین ورودی / اولین خروجی است و با توجه به این ساختار امور مختلف در یک صف قرار داده می‌شوند و هر عملیات با توجه به سرعت دستگاه طول خواهند کشید. این عامل باعث شده تا افراد برای استفاده باید صبر کنند و زمان زیادی را از دست بدهند

کیفیت پایین: با توجه به اینکه این دستگاه‌ها قابلیت‌ها و کارایی‌های مختلفی را ارائه می‌دهند، نمی‌توان انتظار کیفیت بالایی از آن داشت. به عنوان مثال قابلیت اسکن ممکن است تمام ویژگی و توانایی‌های یک دستگاه دستگاه اسکنر جداگانه را نداشته.

معایب استفاده از پرینتر چندکاره

مزایای استفاده از پرینتر‌های چندکاره

صرفه جویی در فضا: یک چاپگر چند کاره می‌تواند در فضای کاری شما صرفه جویی کند و به جای خرید هر دستگاه به صورت جداگانه یک دستگاه با چند قابلیت در اختیار خواهید داشت. از این رو به بهینه سازی محیط کسب و کار کمک خواهد کرد. علاوه بر این میزان استفاده از کابل نیز کاهش یافته و به محیط نظم می‌دهد.

صرفه جویی در هزینه‌ها: شما می‌توانید با خرید یک پرینتر چندکاره به جای خرید چندین دستگاه جدا، در هزینه‌های خود صرفه چویی کنید.

سرعت بالا: به طور معمول یک پرینتر چهار کاره یا سه کاره سریع‌تر از پرینتر تک کاره عمل می‎‌کند. در برخی مدل‌ها نیز می‌توانند هزمان فکس، چاپ، اسکن و کپی اسناد و تصاویر را همزمان ارسال کنند.

مزایای پرینتر‌های چند کاره در اداره و خانه

 

اگر قصد خرید پرینتر چند کاره را دارید، بهتر است در ابتدا از مزایا و معایب آن اطلاع کافی داشته باشید. اگر در این زمینه نیاز به راهنمایی و مشاوره دارید با کارشناسان بخش فروش مرکز ماشین‌های اداری کپی تک در تماس باشید و از مشاوره رایگان قبل از خرید بهره‌مند شوید. در این مجموعه شما را با انواع دستگاه‌های چند کاره چاپ آشنا می‌کنیم و برای خرید مطابق با نیاز شما راهنمایی خواهیم کرد تا یک خرید مطمئن را تجربه کنید.

۵
از ۵
۷ مشارکت کننده

دسته بندی ها

جستجو در مقالات

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید