آموزش کالیبره کردن پرینتر لیزری |مزایا و معایب کالیبره دستی و اتوماتیک

آموزش کالیبره کردن پرینتر لیزری برای افرادی که این نوع پرینتر را دارند، کاملاً لازم و ضروری است. اگر به دنبال این هستید که دستگاهتان همیشه از کیفیت بالایی برخوردار بوده و مطابق با استانداردهای تعریف شده برای آن کار کند، باید کالیبره کردن پرینتر لیزری را بیاموزید. با این کار رنگ و دقت رنگی دستگاه را تنظیم خواهید کرد. در ادامه این مطلب قصد داریم تا به بررسی آموزش کالیبره کردن پرینتر لیزری بپردازیم.

آموزش کالیبره کردن پرینتر لیزری به صورت اتوماتیک و دستی

شاید برای شما جالب باشد اگر بدانید که پرینترهای لیزری در صورت روشن بودن، هر 48 ساعت به صورت خودکار کالیبره می‌شوند. لازم به ذکر است که در زمان شارژ کارتریج باید کالیبره دستگاه را به صورت دستی انجام دهید. تنها با این کار است که رنگ چاپ شده تصاویر طبیعی به نظر می‌رسد. اگر کارتریج دستگاه را به تازگی تعویض کرده‌اید، نیازی به کالیبره دستی نیست؛ چرا که دستگاه این کار را به صورت اتوماتیک انجام خواهد داد.

تفاوتی ندارد که از چه مدل پرینتر لیزری استفاده می‌کنید؛ برای کالیبره کردن هر مدلی از پرینتر لیزری تنها کافی است تا در مانیتور دستگاه، گزینه منو را انتخاب نمایید. در این مرحله از طریق بخش System Setup، گزینه Print Quality را بفشارید. به همین آسانی، کالیبره کردن دستی پرینتر لیزری به پایان می‌رسد.

چرا باید پرینتر را کالیبره کنیم؟

هدف از کالیبره اتوماتیک پرینتر لیزری، طبیعی‌تر و باکیفیت‌تر شدن دیده شدن تصاویر چاپ شده است. از سوی دیگر برای خراب نشدن کیفیت رنگی پرینتر لیزری از کالیبره دستی استفاده می‌کنند. در صورت انجام ندادن کالیبره، ممکن است برخی رنگ‌ها تیره‌تر یا روشن‌تر از حد واقعی‌شان دیده شوند؛ همین امر کیفیت تصاویر چاپ شده را تا حد زیادی کاهش می‌دهد. از سوی دیگر در صورت انجام نشدن کالیبراسیون، ممکن است در متن یا تصاویر چاپ شده سایه افتاده و کاربران را با مشکل مواجه کند.

کالیبره کردن پرینتر

چه مشکلاتی در صورت کالیبره نکردن برای پرینتر به وجود می آید؟

عدم کالیبراسیون پرینتر لیزری می‌تواند کاربران را با مشکلاتی روبرو کند. از جمله این مشکلات می‌توان به موارد ذکر شده در فهرست زیر، اشاره کرد:

  • خراب شدن کیفیت رنگی پرینتر لیزری
  • پایین آمدن کیفیت عکس و متن چاپ شده توسط پرینتر
  • تیره‌تر یا روشن‌تر چاپ شدن برخی رنگ‌ها
  • سایه افتادن روی تصاویر چاپ شده

سخن پایانی

در این مطلب سعی شد تا اطلاعاتی در رابطه با آموزش کالیبره کردن پرینتر لیزری به صورت دستی و اتوماتیک، همچنین ضرورت انجام این کار، در اختیار شما قرار بگیرد. برای تعمیر پرینتر می‌توانید به کپی تک مراجعه کرده و از کارشناسان این گروه کمک بگیرید. آیا پیش از این‌ها پرینتر لیزری خود را کالیبره کرده‌اید؟ اگر بله، لطفاً تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

لوازم یدکی پرینتر را از کپی تک بخواهید.

۵
از ۵
۸ مشارکت کننده

دسته بندی ها

جستجو در مقالات

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید