مشکل سفید پرینت گرفتن جوهرافشان چیست؟

مشکل سفید پرینت گرفتن جوهرافشان از رایج‌ترین مشکلاتی است که در چاپگرهای جوهرافشان مشاهده می‌شود. معمولاً این مشکل به راحتی قابل رفع بوده و می­توانید در کمترین زمان به کار چاپ برگردید. برای حل این مشکل مقاله زیر را بخوانید و در صورتی که مشکل شما حل نشد، برای راهنمایی با ما تماس بگیرید.

پرینتر جوهرافشان چیست؟

چاپگر جوهر افشان یک وسیله جانبی کامپیوتر است که با پاشیدن جوهر روی کاغذ، یک نسخه را، چاپ میکند. یک پرینتر جوهرافشان از قطعاتی از جمله: هد پرینتر یا هد کارتریج، کارتریج، سیستم حرکت هد، کلاهک پمپ، منبع تغذیه، برد اصلی و سنسورها تشکیل شده است. ایجاد مشکل در برخی از این قطعات می­تواند مشکل سفید پرینت گرفتن جوهرافشان را ایجاد کند. برای خرید پرینترهای hp می توانید به دسته مربوطه مراجعه کنید.

 

دلایل سفید پرینت گرفتن جوهرافشان

سفید پرینت گرفتن جوهرافشان می­تواند دلایل مختلفی داشته باشد. پرینترها در دنیای امروز یکی از پرمصرف­ترین ابزار در ادارات و شرکت­ها محسوب می­شوند. به طور کلی از دلایل این مشکل می­تواند مشکلات سخت­افزاری، تنظیمات اشتباه دستگاه، گرفتگی نازل­ها و... باشد که به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

خالی­ بودن کارتریج یا خشک ­شدن جوهر در آن

یکی از دلایلی که باعث می­شود تا اجرای فرمان چاپ، خروجی سفید باشد، خشک ­شدن جوهر در کارتریج (که در این زمان نیاز هست که نسبت به شارژ کارتریج پرینتر خود اقدام کنید) یا تمام­ شدن جوهر است. سعی کنید برای اینکه جوهر درون کارتریج خشک نشود، هر دو هفته یک بار پرینتر را روشن کرده و یک صفحه پرینت بگیرید؛ همچنین پیش از استفاده کارتریج را بررسی کنید تا اگر مشکلی وجود داشت، قبل از پرینت آن را برطرف کنید. 

کثیف ­شدن هد یا خرابی آن

یکی از قسمت­های مهم در پرینتر جوهرافشان، هد آن است. هد می‌تواند جوهر را به کاغذ منتقل کرده و روی آن بپاشد. اگر جوهر روی هد خشک شده باشد یا در هد، گرفتگی وجود داشته باشد، باعث سفید چاپ شدن کاغذ می­شود. به همین دلیل لازم است گاهی هد پرینتر را به وسیله دستمال یا پنبه تمیز کنید تا گرفتگی­های احتمالی آن برطرف شود.

 

بروز نبودن درایو پرینتر

گاهی اوقات مثل گوشی موبایل، پرینتر نیز با آمدن آپدیت­های جدید و عدم آپدیت دستگاه، تنظیمات و عملکرد دستگاه پرینتر دچار مشکل می­شود. برای جلوگیری از بروز این مشکل دستگاه پرینتر و نرم ­افزار آن را بروز نگهدارید.

 

3 مرحله برای رفع مشکل سفید پرینت گرفتن جوهرافشان

چاپگرهای جوهرافشان معمولاً در معرض چندین مشکل هستند که بر کیفیت چاپ آنها تأثیر می‌گذارد. مشکل سفید پرینت گرفتن در چاپگرهای جوهرافشان موضوعی است که اغلب کاربران گزارش می­دهند. این موضوع می­تواند باعث مختل شدن کارهای اداره یا مدرسه شود. چندین خطا در چاپگر می تواند باعث ایجاد مشکل سفید پرینت گرفتن جوهرافشان شود. در زیر چند مرحله برای رفع این مشکل آورده شده است:

1. هد چاپگر را تمیز کنید

یکی از دلایل ایجاد مشکل سفید پرینت گرفتن، مسدود شدن منافذ میکروسکوپی هد چاپگر است. یک راه موثر برای رفع این مشکل، تمیز کردن هد است که روش­های مختلفی مانند تمیز کردن هد، تراز هد، تمیز کردن عمیق سر چاپگر، تست نازل و غیره دارد.

این کار را سعی کنید به متخصص بسپارید. پس از اتمام تمیز کردن هد چاپ، بررسی کنید که آیا مشکل سفید پرینت گرفتن حل شده است یا خیر. این کار را می­توانید با پرینت روی یک صفحه آزمایشی انجام دهید. اگر مشکل همچنان ادامه داشت، هد چاپگر را توسط یک سرویس پشتیبانی چاپگر حرفه­ای سرویس کنید. خدمات مربوط به تعمیرات کارتریج را می توانید به متخصصین ما در نمایندگی اچ پی بسپارید.

 

2.کارتریج های جوهر را به صورت دستی تمیز کنید

راه دیگر برای رفع مشکل سفید پرینت گرفتن، تمیز کردن دستی کارتریج‌های جوهر است. برای این کار سینی جلویی را باز کنید و منتظر بمانید تا هد به طور خودکار به سمت جلو تراز شود. کارتریج­ها را به آرامی از هد چاپگر جدا کنید و ابتدا از نظر فیزیکی هرگونه آسیب قابل مشاهده را بررسی کنید. در صورت مشاهده هرگونه آسیب فیزیکی، آن را با کارتریج جدید تعویض کنید.

بیشترین دلیل پرینت سفید به سبب خشک شدن جوهر در داخل کارتریج ایجاد می­شود. برای رفع این مشکل، از یک پنبه­ یا دستمال برای پاک کردن جوهر خشک شده بهره می‌برند. برای تسهیل جریان آزاد جوهر، به آرامی نازل را پاک کنید. تکان دادن کارتریج همچنین جوهر خشک شده یا انسداد را آزاد می­کند و مشکل شما برطرف می­شود. برای بررسی اینکه مشکل برطرف شده است، یک پرینت آزمایشی انجام دهید.

3.تنظیمات چاپگر را مجدد تنظیم کنید

تنظیم نادرست چاپگر روی کامپیوتر یکی دیگر از دلایل بروز این مشکل است. در برخی موارد، برگرداندن تنظیمات به مقادیر پیش‌فرض یا بهینه آن می‌تواند این چنین مشکلات مربوط به کیفیت را برطرف کند. به دنبال تنظیمات کیفیت چاپ باشید و اگر به صورت پیش‌نویس تنظیم شده است، آن را به استاندارد تغییر دهید تا با استفاده کمتر از جوهر چاپ، چاپ‌های با کیفیتی داشته باشید. اگر این مراحل کار نکرد، کارتریج جوهر را جایگزین کنید یا با ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنیم.

 

سخن پایانی

همانطور که در این مقاله خواندید مشکل سفید پرینت گرفتن جوهرافشان رایج بوده و در بیشتر این پرینترها اتفاق می­افتد. این مشکل به دلایلی همچون گرفتگی چاپگر، به هم خوردن تنظیمات خشک­شدن جوهر در کارتریج و... ممکن است رخ دهد. با تمام این موارد توصیه می­کنیم که تعمیر پرینتر جوهرافشان خود را به یک متخصص بسپارید. هر سوالی در زمینه خرابی پرینتر جوهرافشان یا خرید و مشکلات مربوط به آن داشتید، از طریق تماس با ما پاسخ خود را بگیرید. در هر ساعت که زنگ بزنید ما برای ارائه مشاوره به شما حاضریم. نمایندگی اچ پی

 

 

۵
از ۵
۹ مشارکت کننده

دسته بندی ها

جستجو در مقالات

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید