مزایا و معایب پرینترهای لیزری

مزایا و معایب پرینترهای لیزری

در بسیاری از ادارات و شرکت ها، می توانید نمونه های مختلفی از دستگاه چاپگر را مشاهده کنید. یکی از جدیدترین نمونه های آن پرینتر های لیزری می باشند. پرینتر های جوهر افشان مشکلات و معایب مختلفی داشتند که بعد از روی کار آمدن چاپگر های لیزری، این معایب تا حدود زیادی برطرف شد. لازم به ذکر می باشد که پرینترهای hp جزو بهترین ها در انواع مختلف پرینتر می باشند.

هر دستگاهی ممکن است دارای مزایا و معایبی باشد که این امر بسیار طبیعی است. در این مطلب قصد داریم شما را با معایب و مشکلات چاپگر های لیزری آشنا کنیم.

قبل از هر چیز باید بدانید که پرینتر های لیزری به دو دسته ی تک رنگ و رنگی تقسیم می شوند. چاپگر های لیزری تک رنگ در واقع دستگاه های سیاه و سفید هستند که بیشتر برای اسناد و متون مورد استفاده قرار می گیرند.

پرینتر های لیزری رنگی بیشتر برای چاپ تصاویر و عکس ها مورد استفاده قرار می گیرند. در نتیجه اگر شما خدمات مهندسی و موارد مشابه دارید، حتما از چاپگر های لیزری رنگی استفاده کنید. چاپگر های لیزری رنگی قیمت بیشتری نسبت به چاپگر های لیزری تک رنگ دارند.

 

مزایای پرینتر های لیزری

 

قبل از اینکه با معایب پرینتر های لیزری آشنا شوید، بهتر است با مزایای آن نسبت به دستگاه های جوهر افشان آشنا شوید. از مهم ترین مزایای این پرینتر ها می توان به موارد زیر اشاره کرد.

کیفیت بالای چاپ

 

این دستگاه ها برای چاپ نسخه های متنی ریز و درشت بسیار مناسب می باشند و می توانند مطالب را با کیفیت و وضوح بسیار بالا چاپ کنند. در نتیجه اگر وضوح و کیفیت مطالب و متون برایتان مهم است حتما دستگاه های لیزری را انتخاب کنید. البته به یاد داشته باشید که کیفیت چاپ تصاویر با این دستگاه ها کمتر از دستگاه های جوهر افشان می باشد. 

سرعت بالای پرینتر

 

یکی از مهم ترین مزایای پرینتر های لیزری، سرعت چاپ بالای آن ها می باشد. این دستگاه ها به عنوان سریع ترین دستگاه های چاپ در بازار شناخته می شوند. در نتیجه اگر شما نیاز به چاپگر های سریع دارید، حتما چاپگر های لیزری را انتخاب کنید. کند ترین دستگاه های لیزری نسبت به دستگاه های جوهر افشان سرعت بیشتری دارند و می توانند در حدود 30 برگه در دقیقه چاپ کنند.

ظرفیت سینی بالا

 

یکی دیگر از مزایای مهم این دستگاه ها، ظرفیت بالای سینی آن ها می باشد. ادارات و شرکت هایی که در یک روز اسناد و متون زیادی را چاپ می کنند و حجم کاری بالایی دارند، می توانند این پرینتر ها را انتخاب کنند.

این ظرفیت بالا باعث می شود که شما در یک روز و یک زمان بتوانید صفحات بیشتری را به چاپ برسانید. به طور کلی می توان بیان کرد که این چاپگر های لیزری می توانند هزاران برگه را در یک ماه بدون هیچ مشکلی چاپ کنند.

دوام و استحکام بالا

 

یکی از مزایای مهم این دستگاه ها، استحکام و دوام بالای آن ها می باشد. شما با خرید این چاپگر ها می توانید تا چندین سال با خیالی آسوده از آن ها استفاده کنید. زیرا مقاومت و طول عمر آن ها بسیار بالاست. اگر بعد از چند سال نیاز به تعمیر داشته باشند، شما می توانید با تعویض یک قطعه ی کوچک به راحتی کار خود را انجام دهید. 

اقتصادی بودن

 

شاید در نگاه اول احساس کنید که قیمت این پرینتر ها نسبت به انواع دیگر بسیار بالاست، اما باید بدانید شما در ادامه ی کار هزینه ی جانبی نخواهید داشت. شما با این دستگاه ها می توانید صفحات بسیار زیادی را با قیمت مناسب چاپ کنید. علاوه بر آن تعویض تونر های این دستگاه ها، بسیار ارزان تر از کارتریج های دستگاه های جوهر افشان می باشند. 

مهم ترین معایب و مشکلات پرینتر های لیزری

 

  • پرینتر های لیزری در کنار مزایای بیشماری که دارند، دارای معایب مختلفی نیز هستند. در نتیجه اگر شما قصد خرید پرینتر از نوع لیزری را دارید، حتما قبل از هر کاری، این معایب را به خوبی بشناسید. از مهم ترین مشکلات و معایب چاپگر های لیزری می توان به موارد زیر اشاره کرد.
  • یکی از مهم ترین معایب پرینتر های لیزری، قیمت بالای آن ها نسبت به انواع دیگر چاپگر ها می باشد. در نتیجه اگر بودجه ی کافی برای خرید پرینتر ندارید، بهتر است به گزینه های دیگر توجه کنید.
  • یکی دیگر از معایب قابل توجه افراد، گرم شدن این دستگاه ها می باشد. این پرینتر ها برای گرم شدن نیاز به زمان بیشتری دارند. این نکته قابل توجه بسیاری از افراد می باشد.
  • تصاویری که به وسیله ی پرینتر های لیزری چاپ می شوند، کیفیت پایین تری نسبت به پرینتر های جوهر افشان دارند. در نتیجه این پرینتر ها برای آتلیه و مشاغل مربوط به عکاسی مناسب نیستند. بیشتر برای چاپ اسناد و نوشته از این پرینتر ها استفاده می شود.
  • پرینتر های لیزری نسبت به پرینتر های جوهر افشان سایز بزرگ تری دارند و فضای بیشتری را اشغال می کنند. در نتیجه اگر فضای کافی برای این دستگاه ندارید، به این مورد دقت کنید. علاوه بر آن این دستگاه ها بسیار سنگین هستند و جابجایی آن ها کمی مشکل می باشد.
  • یکی دیگر از معایب این دستگاه ها، قطعات بسیار ظریف و حساس آن ها می باشد. در نتیجه شما باید مراقبت بیشتری از آن ها به عمل آورید.
  • برای پرینتر های لیزری نمی توان از هر کاغذی استفاده کرد. زیرا برخی از کاغذ ها مقاومت و استحکام کافی در برابر حرارت لیزر ندارند و ممکن است آسیب ببینند.

نتیجه گیری

یکی از جدید ترین و بروز ترین پرینتر های بازار، پرینتر های لیزری می باشند که شما می توانید برای منزل یا اداره ی خود یکی از آن ها را انتخاب کنید. بدون شک هر دستگاهی مزایا و معایبی دارد که باید قبل از خرید از آن ها مطلع شوید.

با توجه به مطالبی که گفته شد شما می توانید تصمیم بهتری در مورد خرید یکی از انواع چاپگر های لیزری یا جوهر افشان بگیرید. شما باید قبل از خرید، با توجه به شرایط و نیاز خود، یکی از مناسب ترین آن ها را خریداری کنید.

۵
از ۵
۹ مشارکت کننده

دسته بندی ها

جستجو در مقالات

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید