10 روش کاربردی برای رفع خطای Fatal Error در هنگام نصب پرینتر hp

10 روش کاربردی برای رفع خطای Fatal Error در هنگام نصب پرینتر

fatal error چیست

آشنای با خطای FATAL ERROR در پرینتر hp

 

بسیاری از کاربران پرینترها و ماشین های اداری در ارتباط  در خصوص مواجه شدن با خطای Fatal Error سوالات متعددی را مطرح نمودند که از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • پرینتر hp به محض راه اندازی به حالت خطا رفته و هیچ اقدامی انجام نمیدهد؟

  • چراغ خطا  در پرینتر اچ پی روشن بوده و پرینتر کار نمیکند؟

  • در زمان روشن شدن پرینتر سه چراغ آن روشن شده و پرینتر از کار می افتد؟

  • در صفحه نمایش پرینتر خطای FATAL ERROR نمایش داده میشود؟

  • خطای فاتال یا Fatal Error چیست؟

  • دلیل بروز خطای Fatal Error در پرینتر hp چیست؟

  • چه چیزی باعث ایجاد خطای Fatal Error در پرینتر hp میشود؟

  • آیا خودمان میتوانیم خطای Fatal Error را برطرف کنیم؟

  • در هنگام مواجه شدن با خطای Fatal Error چه اقداماتی باید انجام دهیم؟

شناسایی خطای Fatal Error :

این خطا در پرینتر های مختلف با اشکال متفاوتی نمایش داده میشود، برای مثال در پرینترهایی که فاقد صفحه نمایش هستند، به شکل روشن شدن چراغ خطر و یا در برخی دیگر با روشن شدن همزمان دو یا سه چراغ به صورت چشمک زن و در لحظه آغاز به‌ کار پرینتر اچ پی نمایش داده شده و در این شرایط پرینتر در حالت خطا مانده و هیچ اقدام دیگری را انجام نمیدهد.

تصویر زیر یکی از حالت های خطای Fatal Error را در پرینترهایی که فاقد صفحه نمایش هستند نشان میدهد:


اما در پرینترهایی که دارای صفحه نمایش هستند تشخیص این خطا بسیار ساده است، چرا که متن خطا به صورت کامل و به وضوح روی صفحه نمایش پرینتر hp نوشته خواهد شد.

تصاویر زیر نمونه ای از نمایش خطای Fatal Error را در پرینترهای اچ پی دارای صفحه نمایش نشان میدهد:

 


خطای Fatal Error چیست :

حال که موفق به شناسایی این خطا در پرینتر شده اید، لازم است تا مختصری اطلاعات در خصوص خطای Fatal Error در پرینتر اچ پی داشته باشیم.

خطای فاتال یا به عبارت درست Fatal Error در حقیقت یک خطای اساسی در پرینترهای اچ پی بشمار آماده که در صورت مواجه شدن با این خطا پرینتر به صورت کامل از کار افتاده و هیچ اقدامی را تا مرتفع شدن کامل عوامل بروز آن اجرا نمیکند، به عبارت ساده تر در صورت برخورد با این خطا پرینتر کاملا غیر فعال شده و صرفاً این خطا را نمایش میدهد.


سوالی که در اینجا مطرح میشود این است که :

چه عواملی باعث بروز خطای fatal Error شده و چگونه باید آنها  را رفع کرد؟

توجه داشته باشید که دلایل متفاوتی میتواند باعث بروز خطای فاتال یا خطای اساسی در پرینترهای hp شود ولی ابتدا لازم است بدانید که این خطا به دو دلیل مهم ممکن است بوجود می آید:

1- خطاهای نرم افزاری در پرینتر hp
2- خطاهای سخت افزاری در پرینتر hp

خطاهای نرم افزاری می تواند مربوط به کامپیوتری باشد که میخواهیم دستورات چاپ را از آن کامپیوتر برای  پرینتر hp ارسال کنیم ، که در این صورت باید اقدامات نرم افزاری لازم برای رفع آن انجام گیرد.
بطور مثال ممکن است با انجام مراحل زیر بتوان این اقدامات لازم برای برطرف کردن خطای Fatal Error را انجام داد:

  • 1- حذف کامل درایور مربوط به پرینتر hp و نصب مجدد آخرین نسخه از درایور پرینتر hp

برای دانلود آخرین نسخه درایور پرینتر hp میتوانید از صفحه درایور hp دانلود کنید

  • 2- بررسی سرویس های ویندوز و اینکه آیا همه سرویس های لازم به درستی در حالت فعال و اتوماتیک باشند

نکته مهم : این قسمت بسیار حساس بوده و در صورتی که از مباحث آی تی و کامپیوتر اطلاعات کافی و تخصصی ندارید پیشنهاد می شود هرگز وارد این بخش نشوید و اجازه دهید تا افراد کارشناس یا مدیران شبکه در سازمان این موضوع را پیگیری کنند.

  • 3- پاک کردن سیستم عامل و نصب مجدد ویندوز یا مک جدید

توجه داشته باشید پیش از اقدام به نصب سیستم عامل جدید لازم است همه فایل ها و اطلاعات مهم و مورد نیاز را به محلی امن منتقل کرده و یا از آنها نسخه پشتیبان تهیه کنید.

 


اما در صورتی که خطای Fatal Error سخت افزاری و مربوط به پرینتر باشد، می بایست بررسی های دقیق تری انجام شود چرا که عوامل متعددی می توانند باعث بروز خطای Fatal Error در پرینتر hp شوده و حدس اینکه در وضعیت فعلی دقیقا کدام قسمت آسیب دیده و یا دچار اختلال شده ممکن نیست، برای بررسی و تشخیص صحیح مشکل لازم است که پرینتر کاملا باز شده و پرینتر کاملا مورد بررسی قرار گیرد، به همین دلیل امکان رفع مشکل در این شرایط برای کاربر مقدور نبوده و حتما لازم است تا پرینتر توسط کارشناسان و افراد متخصص مورد چک شود.


پیشنهاد میکنیم پرینتر خود را به یکی از مراکز خدمات اچ پی انتقال دهید تا توسط کارشناسان و متخصصین بررسی  و رفع عیب گردد.


توجه داشته باشید بسیاری از مواقع خطای Fatal Error به دلیل مشکل در برد های اصلی دستگاه رخ داده و لازم به انجام اقدامات الکترونیکی است لذا آزمون و خطا در این مواقع میتواند باعث ایجاد خسارت های مالی و بعضاً تهدیدهای جانی برای افراد ناآشنا باشد

نکته قابل توجه: برای تشخیص نرم افزاری یا سخت افزاری بودن خطای Fatal Error باید به محل اعلام خطا توجه نمایید.

در صورتی که در هنگام نصب و راه اندازی یا در زمانی که دستور پرینت را توسط کامپیوتر ارسال میکنید با پیغام خطا در صفحه نمایش کامپیوتر مواجه میشوید، این خطا نرم افزاری است، اما در حالتی که با روشن کردن پرینتر و حتی در زمانی که کابل ارتباطی میان پرینتر و کامپیوتر را جدا میکنید، همچنان خطای Fatal Error را روی پرینتر مشاهده می نمایید این خطا سخت افزاری بوده و لازم است تا پرینتر به یکی از مراکز فروش و خدمات hp انتقال یابد. 
 

اگر با بررسی موارد ذکر شده موفق به رفع خطای Fatal Error نشدید می‌توانید با مرکز فروش و خدمات تماس گرفته و از مشاوره و دانش کارشناسان این مرکز بهره مند شوید.

 

 

لازم به ذکر است شما مشتریان عزیز میتوانید با ثبت درخواست های خود از طریق وبسایت در کمترین زمان ممکن از بهترین خدمات ما بهرهمند گردید.

 

قطعات و لوازم یدکی پرینتر را از کپی تک بخواهید.

۵
از ۵
۱۰ مشارکت کننده

دسته بندی ها

جستجو در مقالات

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید